کد خبر: 10289
A

خبرگزاری رسمی چین: برجام از سوی دولت ترامپ کنار گذاشتنی نیست

خبرگزاری رسمی چین در تحلیلی خاطرنشان کرد که توافق هسته ای کشورهای 1 +5 با ایران و همچنین اجرای برجام از جانب هر دولتی در آمریکا از جمله دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آینده این کشور کنار گذاشتنی نیست.

خبرگزاری رسمی چین: برجام از سوی دولت ترامپ کنار گذاشتنی نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شین هوا نوشت: ‌آمریکا در شرایطی نیست که بتواند به این توافق مهم پشت کند و حتی اگر دولت آینده بخواهد آن را کنار بگذارد مجبور است توافق جدیدی را جایگزین آن نماید که منافع همه طرفهای ذیربط را در بر داشته باشد.
خبرگزاری رسمی چین همچنین در تحلیل روز شنبه خود به نقل از شماری از کارشناسان آورده است: آمریکا در وضعیت مطلوبی برای چانه زنی بیشتر قرار ندارد و نمی تواند نسبت به برجام بی تفاوت باشد.
این گزارش ادامه می دهد، دولت ترامپ باید چیز بهتری از برجام داشته باشد، در صورتی که به نظر نمی رسد توافقی بهتر از این در آینده میسر باشد.
شین هوا تاکید می کند که برآیند شرایط، حاکی از آن است که موضوع پشت کردن ترامپ به برجام تقریبا ناممکن است و آمریکا توافقی بهتر از این بدست نخواهد آورد.
خبرگزاری رسمی چین تصریح می کند: اگرچه ترامپ در کارزار انتخابات ریاست جمهوری شعارهایی در مورد توافق هسته ای داد و سخنانی برضد آن اظهار داشت اما شرایط کنونی متفاوت است و معلوم نیست دولت وی بخواهد واقعا توافق هسته ای را نادیده بگیرد.
البته شین هوا به لابی صهیونیست ها و بخصوص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با دولت ترامپ هم اشاره کرد و آن را یکی از مسایل موجود دانست اما تاکید کرد که حتی در اسراییل هم بسیاری بر این باورند «برجام در مجموع یک توافق مطلوب برای همه طرف ها بوده است».

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر