کد خبر: 102902
A

میرلوحی: اصولگرایان در آستانه انتخابات به جان هم افتاده‌اند

چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هرگاه اصلاح‌طلبان از صحنه انتخابات به ویژه از طریق مکانیزم استصوابی خارج شدند، اصولگرایان در درون خودشان بایکدیگر دچار مشکل و اختلاف شدند و نتوانستند به وحدت برسند. بنابراین اصلاح طلب هراسی ابزار گردهمایی و اجتماع آنها است.

میرلوحی: اصولگرایان در آستانه انتخابات به جان هم افتاده‌اند

به گزارش دیده بان ایران؛ "محمود میرلوحی"، چهره سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که اختلافات و در عین حال روند رسیدن به وحدت در جریان اصولگرایی، با توجه به سهم‌خواهی طیف‌هایی چون پایداری‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: اصولگرایان به خاطر فرصت و مزیتی که شورای نگهبان و نظارت استصوابی در اختیارشان گذاشته به معنای واقعی آنگونه که باید رفتارشان با افکار عمومی و رأی ‌دهندگان، همیشه تابع یک سلسله مسائل غیر حقیقی است. در مقابل اما جریان اصلاحات تکلیفش مشخص است و با مردم و رأی مردم سر و کار دارد و از این رو می‌خواهد با زبان مردم سخن بگوید و با ابزار و مکانیزم‌های سیاسی، معمول و علمی با افکار عمومی مواجه شود اما آنها همواره یک سری امکانات و فرصت‌هایی را در اختیار داشته‌اند.

او افزود: به رغم اینها، هرگاه که اصلاح‌طلب‌ها از صحنه انتخابات به ویژه از طریق مکانیزم استصوابی خارج شدند، اصولگرایان خودشان هم دچار مشکل و اختلاف شدند و نتوانستند به وحدت برسند. بنابراین می‎توان گفت به نوعی اصلاح طلب هراسی ابزار گردهمایی و اجتماع آنها است وقتی جریان اصلاحات از صحنه کنار می‌رود آنها دچار اختلاف می‌شوند. به عنوان مثال در دوران احمدی نژاد اصولگرایان تصور می‌کردند شرایط تک‌صدایی فراهم است اما آنچنان با یکدیگر درگیر شدند که آن یکشنبه سیاه مجلس را رقم زدند بنابراین در حال حاضر خودشان به جان هم افتاده‌اند.

این عضو حزب اتحاد ملت ادامه داد: حال اگر اصلاحات به صحنه بیاید اصولگرایان می‌توانند همانطور که تاکنون عمل کرده‌اند عمل کنند به قول آقای توکلی که گفتند در سال ۸۸ نمی‌خواستم به احمدی نژاد رأی بدهم ولی...!، متاسفانه این اماها، اغلب تصمیمات اصولگرایان را احاطه کرده است وضعیتی که هم اکنون هم حاکم است.

این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: در انتخابات ۹۸، ما ظاهر ماجرا را دیدیم و در نتیجه خروجی آن یک لیست بود اما همه گفته ها و مباحث اصولگرایان در شب انتخابات را خودشان بهتر می‌دانند مبنی بر این که آنجا چه گفته‌اند که این لیست واحد نوشته شد و بعد از تشکیل مجلس هم شاهدیم که هنوز هم اختلافات پابرجاست و در حال حاضر هم این وضعیت حاکم است اگر شانس با اصولگرایان همراه باشد و فضا فضای رقابتی شود شاید اصولگرایان هم به یک وحدت مانند سال ۹۶ برسند اگر نه، فضا، فضای رقابتی شکل نگیرد و اصلاحات نتواند به صحنه بیاید و اصولگرایان با خودشان به رقابت بپردازند همانگونه که الان شاهد هستیم کاری از پیش نخواهند برد.

میرلوحی خاطرنشان کرد: همه آنهایی که یک روزی از جامعتین با قداست یاد می‌کردند در حال حاضر شاهدیم که درباره جامعه روحانیت مبارز از چه ادبیاتی استفاده می‌کنند از جمله شورای وحدت، شورای ائتلاف و جامعه روحانیت. بنابراین به نظر می‌رسد در جریان اصولگرایی، مسائل و چالش‌های مربوط به وحدت و ائتلاف واقعی و جدی است اما اصلاح‌طلبان درست است که دارای چالش‌ها اساسی در انتخابات هستند و مهمترین چالش آنها چالش نظارت استصوابی و شورای نگهبان است اما در درون خودشان و در گفتگویی با مردم بهتر می توانند عمل کنند بنابراین اگر اصلاح‌طلبان از چالش نظارت استصوابی و شورای نگهبان عبور کنند شاید بتوان انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری فراهم کرد که چندان دور از ذهن و دور از دسترس نیست.

منبع: نواندیش

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر