کد خبر: 102925
A

کوچکی نژاد: پیوستن به FATF سفره‌ مردم را کوچک‌تر می‌کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پیوستن به FATF نه تنها مشکلی را از ما حل نمی‌کند، بلکه مشکلات معیشتی مردم را بیشتر و سفره‌ها را کوچک‌تر می‌کند.

 کوچکی نژاد: پیوستن به FATF سفره‌ مردم را کوچک‌تر می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پیوستن به FATF گفت: پیوستن به کنوانسیون‌های FATF نه تنها مشکلی را از ما حل نمی‌کند بلکه فشارها و مشکلات معیشتی مردم را بیشتر و سفره‌ آنها را کوچک‌تر می‌کند.

وی افزود: FATF با شعار شفافیت در عرصه ظاهر می‌شود اما واقعیت آن است که به دنبال کسب اطلاعات محرمانه اقتصادی ماست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ما امروز در شرایط تحریم هستیم و در این شرایط خاصی که در آن قرار داریم نباید اطلاعات مالی‌مان را در اختیار مجموعه‌هایی قرار دهیم که توسط دشمنان ما مدیریت می‌شود.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: کشورهایی که امروز FATF تحت مدیریت آنها اداره می‌شود حامیان اصلی گروه‌های تروریستی هستند و جالب اینجاست که همین حامیان گروه‌های تروریستی در جهان در کنوانسیون‌ها دم از شفافیت مالی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم می‌زنند.

وی افزود: همانطور که گفتم ما امروز در شرایط تحریم هستیم و پیوستن به FATF باعث می‌شود تا اطلاعات مربوط به دور زدن تحریم‌ها و امثال آن در اختیار دشمنان ما قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ما در داخل کشورمان قانون مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم داریم و می‌توانیم طبق همین قوانین عمل کنیم، نه این که به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که تحت مدیریت حامیان اصلی تروریسم در جهان هستند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر