کد خبر: 102933
A

محمدی گلپایگانی: ملک حسین روزهای تعطیلی از اردن به ایران می آمد با شاه عرق می خورد/ خدا این سعودی خبیث را هرچه زودتر براندازد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در از بین بردن آثار تاریخی در منطقه ما عربستان سعودی حرف اول را می زند و بنای این سلسه خبیث بر نابودی آثار اسلامی است، گفت: هرچه بوده بنا بر نابودی اش دارند که خدا این سلسله خبیث را هرچه زودتر براندازد.

محمدی گلپایگانی: ملک حسین روزهای تعطیلی از اردن به ایران می آمد با شاه عرق می خورد/ خدا این سعودی خبیث را هرچه زودتر براندازد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در مراسم افتتاحیه همزمان «مجموعه موزه های سردار آسمانی (دفینه) و موزه هنر ایران واقع در کاخ مرمر» با بیان اینکه شناسایی، مرمت و آماده سازی شش موزه در سطح استاندارد، طی نامه ای از سوی آقای فتاح به حضرت آقا پیشنهاد شد، گفت: رهبری پاسخ دادند که «حفظ و صیانت از موزه های متعلق به جمهوی اسلامی و ملت ایران کار باارزشی است که شما در بنیاد مستضعفان آن را انجام داده اید لازم است امکانات بازدید آحاد مردم از این موزه ها فراهم شود. ان شاءالله موفق باشید.»

وی افزود: کشورهای مستکبر جهان کشورهای دیگر را غارت کردند و سرمایه های آنها را ربودند و سرقت کردند. پرمر که بعد از سقوط صدام، حاکم امریکایی عراق شد چه ها که نکرد. عراق کشوری باستانی است و آثار فراوان موزه ای از گذشته های دور داشت که او همه را غارت کرد و برد. دزد آن نیست که فقط از دیوار مردم بالا برود. اینها ابر دزد هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه سری به موزه لوور بزنید ببینید چه خبر است گفت: در آنجا یک سالن مربوط به آثار سرقت شده از ایران است. سر در تخت جمشید را در زمان قاجار که چند تن وزن دارد با چه وسایلی و چگونه به ساحل منتقل کردند و با کشتی  به پاریس بردند. دهها اثر دیگر از ایران در آنجا نگهداری می شود. بعد از آن موزه تماشایی قسمت مصر است. مصر یک کشور باستانی با سابقه تاریخی بزرگ است و وقتی بازدید می کنید با جنازه فرعون مواجه می شوید. شاید همان فرعون است که زمان حضرت موسی بود.

وی ادامه داد: جنازه مومیایی شده فرعونیان در آن موزه قرار دارد. اینها مال خودشان نیست و هرچه هست آثار سرقت شده است. همین موزه ارمیتاژ در شوروی سابق  را که ببینید همین مسئله تکرار می شود و تعدادی جنازه مومیایی شده از مصر ربوده شده و آنجا برای تماشای مردم گذاشته اند. سیاه روترین آنها امریکایی ها هستند که بعد از آنکه حکومتشان تشکیل شد چه ها که نکردند. آنها حمله کردند و سرخپوستان را قتل عام و نابود کردند و همه آثارشان را بردند. جمعیت بزرگ سیاهپوستان در امریکا، فرزندان به جا مانده از سیاهپوستانی هستند که امریکایی ها از افریقا دزدیدند و به عنوان نیروی کار ارزان به امریکا بردند. تعدادی از آنها در اقیانوس اطلس غرق شدند و تعدادی به امریکا رسیدند و در مزارع مشغول به کار شدند و چه فجایعی درباره آنها رقم خورد. امریکایی ها از خودشان هیچ ندارند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه امروز در جریان بازدید از موزه ها، این هنرهای فراوان را که دیدم حیرت زده شدم گفت: گرچه بسیاری از اشیای تاریخی را برده اند. رضا شاه وقتی میخواست برود هرچه بود را جمع کرد و در کشتی اش بارگیری کرده بود که موقع سوار شدن انگلیس ها او را به کشتی دیگری که خالی بود منتقل کردند و آن اشیا به انگلستان رفت. محمدرضا پهلوی هم هرچه توانست برد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: این اشیای باقی مانده، بازمانده های منازل و کاخ های محمدرضا پهلوی است. در کاخ سعدآباد 16 کاخ است که یکی متعلق به ملک حسین بوده است او روزهای تعطیلی از اردن به ایران می آمد با شاه عرق می خورد و قمار بازی می کرد و صبح می رفت. امروز به برکت انقلاب اینطور از اشیا و ابنیه دارد حفاظت می شود که اگر به سمع جهانیان برسد اینجا مورد توجه و جلب نظر گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد. درود بر رهبری که با تایید کار بنیاد مستضعفان برگ زرین تاریخی دیگری از اقدامات مثبت انقلاب اسلامی را رقم زدند.

وی با بیان اینکه در از بین بردن آثار تاریخی در منطقه ما عربستان سعودی حرف اول را می زند و بنای این سلسه خبیث بر نابودی آثار اسلامی است گفت: مزار حضرت عبدالله، پدر پیامبر اکرم را خاطرتان هست کجا بوده؟ اکنون هیچ اثری از آن نیست. از خانه پیامبر(ص) خبری نیست. قلعه های خیبر کجاست؟ نمی دانیم، در حال ویران شدن است. هرچه بود بنا بر نابودی اش دارند که خدا این سلسله خبیث را هرچه زودتر براندازد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: امید است این کار خیر شما که باسالگرد تاسیس بنیاد مستضعفان مقارن شده به فال نیک گرفته شود و بر رونق و پیشرفت کارهای شما افزوده شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    اللهم الشفع مرضانا.....

ارسال نظر