کد خبر: 102988
A

حقیقت‌پور: مجلس قبل از داد و بیداد درباره توافق ایران با آژانس باید از «شمخانی» استعلام می‌کرد/ قالیباف توانایی اداره مجلس را ندارد

فعال سیاسی اصولگرا گفت:« بهتر است که دوستان ما در مجلس تا حد امکان صبورانه و حکیمانه عمل کنند زیرا نمی‌توان با این عصبانیت و تندروی برنامه‌های کلان برای نظام جمهوری اسلامی ایران تدوین کرد لذا من دوستان را دعوت به تعامل و گفت‌وگوی بیشتر با دولت و سایر نهادها می‌کنم».

حقیقت‌پور: مجلس قبل از داد و بیداد درباره توافق ایران با آژانس باید از «شمخانی» استعلام می‌کرد/ قالیباف توانایی اداره مجلس را ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ آن همه هیاهویی که مجلسی‌ها بعد از توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راه انداختند برای هیچ بود. ظرف یک روز معلوم شد که دولت اقدامی خارج از چارچوب قانون مصوب مجلس انجام نداده است و طبق گفته شخص رهبری، اختلاف موجود قابل حل است. اعتراضات گسترده نمایندگان مجلس اما به قدری بود که صدای برخی از اصولگرایان را نیز درآورد. از عبدالله گنجی که همان اول کار از توافق دولت و آژانس دفاع کرده بود گرفته تا حسین شریعتمداری که امروز از آقایان عصبانی در مجلس گلایه کرد.


جنجالی که بهارستان‌نشینان به پا کردند اما از یک زاویه دیگر نیز قابل بررسی است و آن هم جای خالی یک رئیس مجلس قوی و مدیر است. غائله اخیر نشان داد که محمد باقر قالیباف به نسبت علی لاریجانی در مدیریت مجلس چقدر ناتوان است و هیچ کسی به خصوص پایداری‌چی‌ها حرفش را نمی‌خوانند.


از این روست که می‌بینیم بسیاری از سیاسیون ضمن انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس، به قالیباف توصیه می‌کنند که برای مدیریت بهتر مجلس، بر میزان تعامل خود با سایر نهادها و قوا بی‌افزاید.


منصور حقیقت پور ، فعال سیاسی اصولگرا یکی از همین افراد است. او که سابقه نمایندگی مجلس را نیز دارد، در گفت‌وگویی تاکید کرد که «از مجلس توقع داشتیم که قبل از ورود به این بحث‌ ها از شورای عالی امنیت ملی استعلام کند چون تراز این گونه تصمیمات در حد این شورا است. اتخاذ اینگونه تصمیمات در اختیار وزارت خارجه یا سازمان انرژی اتمی نیست و مجلس باید این را در نظر می‌گرفت و قبل از آنکه صحنه را آنطور تند کند، یک استعلام می‌گرفت».


وی افزود: «روشن است که اگر این توافق زیر نظر شورای عالی امنیت ملی انجام شده باشد که شده، تکلیف از مجلس برداشته می‌شود لذا اصلا نیازی به آن همه اعتراض و دوصدایی کردن فضا نبود تا رهبر انقلاب ناگزیر به ورود شوند».


این نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: «اصل آنچه که مجلس در این باره مصوب کرده است، محترم بوده و دولت نیز درحال اجرای آن است. مساله حاشیه ساز این بود که در توافق صورت گرفته با آژانس گفته شده که تا سه ماه دوربین‌ها کار کرده و فیلم‌ها را ضبط کنند. البته ما این فیلم‌ها را برای خود نگاه می‌داریم و اگر در پایان مهلت مشخص شده گفتند که به برجام برمی‌گردند و تحریم‌ها را لغو می‌کنند، در اختیارشان خواهیم گذاشت. ما که کار پنهانی نمی‌کنیم اما این حق را داریم که فیلم‌ها را برای خود نگه داریم».


حقیقت‌پور ادامه داد: «با در نظر گرفتن این مسائل معتقدم که اگر نمایندگان مجلس هزینه و فایده می‌کردند، نباید این داد و بیداد را راه می‌انداختند. باید عاقلانه‌تر و حکیمانه‌تر عمل می‌شد».


وی درباره عملکرد قالیباف و ارزیابی عملکرد او در بزنگاه‌هایی اینچنین نیز گفت: « به نظر من موضع آقای رئیس مجلس خوب و درست بود. او می‌دانست که قضیه چیست و به درستی موضع‌گیری کرد. درباره اینکه نمی‌تواند مجلس را آرام کند اما باید به این امر توجه داشت که به هرحال عده‌ای جریان تند در مجلس حضور دارند که نام رویه خود را انقلابی‌گری گذاشته‌اند. این‌ها می‌خواهند همان بلایی که سر موافقتنامه اولیه آوردند را سر این هم بیاورند. توضیه من البته به آقای قالیباف این است که لبه تعامل خود با دولت را قدری افزایش دهد و از این طریق برخی مسائلی که در مجلس مطرح می‌شود را تنظیم و مدیریت کند.»
وی خاطرنشان کرد: « بهتر است که دوستان ما در مجلس تا حد امکان صبورانه و حکیمانه عمل کنند زیرا نمی‌توان با این عصبانیت و تندروی برنامه‌های کلان برای نظام جمهوری اسلامی ایران تدوین کرد لذا من دوستان را دعوت به تعامل و گفت‌وگوی بیشتر با دولت و سایر نهادها می‌کنم».

 

منبع: آزادی

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر