کد خبر: 103110
A

علیرضابیگی: عضویت ما در FATF امنیت مردم را به خطر خواهد انداخت

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: FATF که به دنبال مبارزه با تروریسم و تأمین مالی آن است موضعش در قبال عربستان که عضو هیأت امنای این تشکیلات است و از گروهک تروریستی داعش حمایت کرده و می‌کند چیست؟‌

علیرضابیگی: عضویت ما در  FATF امنیت مردم را به خطر خواهد انداخت

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: FATF در ظاهر به دنبال مبارزه با پولشویی، مبارزه با تأمین مالی تروریسم و مبارزه با قاچاق انسان است که این کار از نظر ما نیز امری پسندیده به شمار می‌رود.

وی افزود: سوال اینجاست که FATF موضعش در قبال عربستان که عضو هیأت امنای این تشکیلات است و از گروهک تروریستی داعش حمایت کرده می‌کند چیست و چه اقدامی را می‌خواهد در قبال این کشور صورت دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: واقعیت امر این است که ما امروز در شرایط تحریم به سر می‌بریم و از منافذی که وجود دارد برای گذراندن امور خود استفاده می‌کنیم و FATF به دنبال آن است که این منافذ را ببندد و کار را برای ما سخت‌تر کند.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: آنچه که از پیوستن ما به FATF استنباط می‌شود این است که پیوستن به این کنوانسیون‌ها مثل این است که ما دست و پای خود را در زنجیر ببندیم و کلید آن را بهFATF بدهیم.

وی افزود: عضویت ما در FATF نه تنها مشکلی را از ما حل نمی‌کند بلکه شرایط را برای ما سخت‌تر خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: اگر ما به عضویت کنوانسیون‌های FATF در آییم که با دستگاه قضایی ما باید متعهد شود که چنانچه یک شهروند و یا یک مسؤول ایرانی به زعم آنها اقدام مشکوک مالی داشته باشد باید حساب‌هایش مسدود شود تا بازرسان این کنوانسیون‌ها به کشور ما بیایند و اگر چنانچه به خیال آنها این فرد ایرانی چه مسؤول باشد و چه شهروند عادی متخلف شناخته شود باید ما آن فرد را در اختیار مأموران این نهاد بین‌المللی قرار دهیم و این فرد می‌تواند حتی رئیس‌جمهور کشور ما هم باشد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: عضویت ما در  FATF نه تنها مشکل از ما حل نمی‌کند بلکه یکی از بزرگ‌ترین معایبش این است که امنیت مردم را از بین خواهد برد و ممکن است هر یک از شهروندان ما به زعم این تشکیلات حامی تروریست باشند و توسط مأموران آنها بازداشت و از کشور خارج بیرون برده شوند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر