کد خبر: 103269
A

حسین انصاری‌راد: اگر اصلاح‌طلبان بر ناطق اجماع کنند به او رأی می‌دهم/ به صلاح اصلاح‌طلبان نیست از لاریجانی حمایت کنند

نماینده اسبق مجلس گفت: باید به آقای ناطق گفته شود که قرار نیست اختیار مطلق اصلاحات و ریاست‌جمهوری به او سپرده شود.

حسین انصاری‌راد: اگر اصلاح‌طلبان بر ناطق اجماع کنند به او رأی می‌دهم/ به صلاح اصلاح‌طلبان نیست از لاریجانی حمایت کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ اخیرا برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب از جمله سید حسین مرعشی و عبدالواحد موسوی‌لاری نام علی‌اکبر ناطق‌نوری را به‌عنوان فردی که اگر به میدان بیاید، اصلاح‌طلبان از او حمایت می‌کنند، به میان آورده‌اند. این سخنان در حالی است که ناطق‌نوری سال‌های زیادی است از عرصه سیاست کناره‌گیری کرده و مشخص نیست که آیا شخص او نیز تمایل دارد در عرصه ریاست‌جمهوری نقش‌آفرینی کند یا خیر؟ از سوی دیگر حزب کارگزاران سازندگی هم اعلام کرده است که در شرایطی خاص و با اما و اگرهایی ممکن است از علی لاریجانی حمایت کند که این گزاره نیز محل نقد بسیاری از اصلاح‌طلبان قرار دارد زیرا آن‌طور که گفته می‌شود اصلاح‌طلبان با نهاد انتخاباتی‌شان بنا دارند تحت هر شرایطی از یک نامزد ائتلافی و نه یک نامزد ائتلافی وارد میدان انتخابات شوند.

حسین انصاری‌راد، نماینده دوره‌های اول، پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال حضور ناطق‌نوری در عرصه سیاسی می گوید: «من بنا ندارم درباره آقای ناطق نکاتی منفی را عنوان کنم اما حقیقت این است که مجموع احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب باید به صورت دموکراتیک و در فضایی آزاد بر سر یک نامزد به اجماع برسند؛ حتی اگر قرار است از آقای ناطق‌نوری هم حمایت شود، باید برای او شرط گذاشته شود که تحت چه شرایطی اصلاح‌طلبان یک‌سره حمایت می‌کنند. باید به آقای ناطق گفته شود که قرار نیست اختیار مطلق اصلاحات و ریاست‌جمهوری به او سپرده شود و وقتی به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان در صحنه حاضر می‌شود، باید خواسته‌های اصلاح‌طلبانه را جامه عمل بپوشاند».

او ادامه داد: «به هر حال ریشه سیاسی آقای ناطق در جناح راست شناسایی می‌شود و ممکن است هنوز تمایلاتی به اصولگرایان داشته باشد؛ بنابراین اصلاح‌طلبان در مواجهه با او باید با دقت رفتار کنند. اصلاح‌طلبان بعد از حمایت از روحانی تجربه تلخی را به دست آوردند زیرا دولت آقای روحانی عملا رویکردی اصلاح‌طلبانه نداشت و از سوی دیگر مردم نیز از عملکردش به شدت ناراضی هستند و متأسفانه بار مسئولیت عملکرد روحانی بر دوش اصلاح‌طلبان افتاد زیرا آنها از او حمایت کرده بودند؛ بنابراین نباید این تجربه تکرار شود».

این فعال سیاسی درباره احتمال اجماع اصلاح‌طلبان بر ناطق‌نوری بیان کرد: «اصلاح‌طلبان باید حواسشان جمع باشد که برای بار دیگر شکستی در پی حمایت از یک نامزد غیراصلاح‌طلب متحمل نشوند. من آقای ناطق را یک جوانمرد می‌دانم اما به نظرم سیاستمدار همه‌جانبه‌گرایی نیست. حمایت از او در شرایطی شاید منطقی باشد که شرط‌های محکمی برایش گذاشته شود. اگر اصلاح‌طلبان با قید شروط مشخصی بر آقای ناطق اجماع کنند، من هم در آن شرایط به او رأی می‌دهم».

انصاری‌راد در پایان درباره پیامدهای حمایت احتمالی اصلاح‌طلبان از علی لاریجانی هم گفت: «من به صلاح اصلاح‌طلبان نمی‌بینم که از آقای لاریجانی حمایت کنند و به هیچ‌وجه با حمایت از او کنار نمی‌آیم. اصلاح‌طلبان باید تکلیف خود را مشخص کنند و اگر قرار است بازهم در همان مسیر دو انتخابات 92 و 96 قدم بردارند، از حالا بدانند که شکست‌خورده‌اند»./فردانیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر