کد خبر: 103304
A

روزنامه وطن امروز: این سپاه بود که «کره جنوبی» را وادار به پرداخت طلبش کرد

روزنامه تحت مدیریت مهرداد بذرپاش نوشت: تحرکات طرف کره‌ای که پیش از این با بهانه تحریم‌های آمریکا از پرداخت بدهی ایران خودداری می‌کرد، پس از توقیف نفتکش این کشور در آب‌های خلیج‌فارس توسط سپاه به دلیل رعایت نکردن قوانین زیست‌‌محیطی بیشتر شد و هیاتی نیز به نمایندگی از دولت این کشور برای مذاکره پیرامون چگونگی پرداخت این بدهی راهی تهران شد.

روزنامه وطن امروز: این سپاه بود که «کره جنوبی» را وادار به پرداخت طلبش کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال اظهارات روز گذشته محمدجواد ظریف مبنی بر توافق با مسئولان کره جنوبی درباره پرداخت طلب ایران توسط این کشور نوشت: 

محمدجواد ظریف درباره آخرین وضعیت پول‌های بلوکه ایران در کره‌جنوبی گفت: هفته گذشته به درخواست وزیر خارجه کره‌جنوبی با وی گفت‌وگو داشتم، وزیر خارجه کره گفت حداکثر تلاش خود را برای به نتیجه رساندن موضوع می‌کند، ما نیز در حال پیگیری این موضوع هستیم.  وزیر امور خارجه تاکید کرد: مکانیزم‌ها و ساز‌وکار‌ها مورد توافق قرار گرفته است اما ظاهرا کره‌ای‌ها هنوز مجوز‌های لازم را دریافت نکرده‌اند، از این رو اعلام می‌کنند پیگیر موضوع هستند. 
وی افزود: از نظر ایران دریافت مجوز از آمریکایی‌ها غیرضروری است اما با این حال طرف کره‌ای تلاش دارد مجوز‌ها را از آمریکا برای آزاد کردن پول‌های بلوکه‌ ایران در کره دریافت کند. در همین حال روز گذشته خبرگزاری فارس جزئیات تازه‌ای از توافق ایران و کره‌جنوبی منتشر کرد. در این گزارش آمده است: در مذاکرات انجام‌شده، طرف کره‌ای معمولا پیشنهاد تحویل کالا و تجهیزاتی مانند آمبولانس می‌داد و حدود و سقف پیشنهادات کره‌ای‌ها در حدود 50 میلیون دلار بوده اما طرف ایرانی ضمن مخالفت با این پیشنهاد، تاکید کرده حداقل منابع آزادشده در گام اول باید یک میلیارد دلار باشد که در نهایت این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفت. 
این روزنامه نوشت: تحرکات طرف کره‌ای که پیش از این با بهانه تحریم‌های آمریکا از پرداخت بدهی ایران خودداری می‌کرد، پس از توقیف نفتکش این کشور در آب‌های خلیج‌فارس توسط سپاه به دلیل رعایت نکردن قوانین زیست‌‌محیطی بیشتر شد و هیاتی نیز به نمایندگی از دولت این کشور برای مذاکره پیرامون چگونگی پرداخت این بدهی راهی تهران شد. 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر