کد خبر: 103340
A

مجلسی: جو بایدن می داند دولت بعدی در ایران دست اصولگرایان خواهد بود/ آمریکا آماده تفاهم با هسته اصلی قدرت در ایران است

فریدون مجلسی گفت: انتخابات ریاست جمهوری همانطور که برای ما به عنوان شهروندان ایرانی اهمیت دارد، برای دولت آمریکا هم مهم است. به هر حال جو بایدن و دولت او می‌دانند که یکی از اصولگرایان رئیس دولت تازه جمهوری اسلامی خواهد شد. به همین دلیل آمریکا خودش را آماده تفاهم با هسته اصلی قدرت در ایران می‌کند.

 مجلسی: جو بایدن می داند دولت بعدی در ایران دست اصولگرایان خواهد بود/ آمریکا آماده تفاهم با هسته اصلی قدرت در ایران است

به گزارش دیده بان ایران؛ همزمانی شروع به کار دولت جو بایدن در ایالات متحده با انتخابات ریاست جمهوری در ایران موضوع تفاهم احتمالی بر سر پرونده هسته‌ای ایران و برجام را با پیچیدگی‌هایی خاصی روبه‌رو کرده است.

 

فریدون مجلسی، کارشناس مسائل بین‌الملل در این باره اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری همانطور که برای ما به عنوان شهروندان ایرانی اهمیت دارد، برای دولت آمریکا هم مهم است. به هر حال جو بایدن و دولت او می‌دانند که یکی از اصولگرایان رئیس دولت تازه جمهوری اسلامی خواهد شد. به همین دلیل آمریکا خودش را آماده تفاهم با هسته اصلی قدرت در ایران می‌کند.

 
 

این دیپلمات بازنشسته در ادامه گفت: آمریکا و طرف‌های دیگر برجام به این مساله واقف هستند که مخالفان ایرانی توافق هسته‌ای، حتی با بی‌اعتنایی به حمایت رهبری از مذاکرات، همه هم و غم خود را به کار گرفتند تا زیر میز برجام بزنند. پس حالا که آنها مجلس را هم در دست گرفته‌اند و خودشان را آماده حضور در دولت می‌کنند، طبیعی است کاخ سفید برنامه‌هایش را با این شرایط تنظیم کند.

 

او تصریح کرد: با نگاهی به رفتار رادیکال‌ مخالفانِ هر گونه مذاکره‌ای، می‌توان به این نتیجه رسید که مخالفت‌های آنان هم می‌تواند ریشه در نفرتی که از غرب دارند، داشته باشد و هم می‌تواند در راستای منفعت‌طلبی‌های آن‌چنانی باشد. به هر حال وقتی کشوری تحریم می‌شود، فضا برای دلالان و کاسبکاران فراهم می‌شود تا با راه‌هایی تحریم‌ها را دور بزنند و جیب‌شان را پر کنند.

 

وی توضیح داد: این تحرکات و اصرار به تندروی مشکل اصلی کشوری است که مردمش روز به روز بیشتر در تنگنا قرار می‌گیرند. بحران‌های ریز و درشت در حالی زندگی ایرانی‌ها را به طور جدی مختل کرده است که داشته‌های ایران به قدری بالا است که تحت هیچ شرایطی نباید مثلا از کشورهایی مثل عمان یا امارات پایین‌تر باشیم.

 

فریدون مجلسی در پایان گفت: برای گذر از این تنگنای جدی، باید به جای مقابله با نظام بین‌الملل بکوشیم تا تفاهم را جدی بگیریم.

 

منبع: اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر