کد خبر: 103377
A

احمد علیرضابیگی: FATF یک تله است/ پذیرش این لوایح استقلال جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: آمریکا و غربی‌ها در حال برخورد گزینشی و دوگانه هستند و عملا ما را شرطی می‌کنند.

احمد علیرضابیگی: FATF یک تله است/ پذیرش این لوایح استقلال جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد علیرضابیگی با اشاره به تلاش دولت برای تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در واقع دولت در معرض یک علامت سوال قرار گرفته و با توجه به قرارگرفتن در پایان کار خود باید یک بیلان کاری ارائه کند از این رو به دلیل ناکامی‌های مکرر تلاش برای تصویب این لوایح و موفق جلوه‌دادن خود دارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت دارای گفتمانی امیدوار به کرم و لطف غرب بوده و در طی ٨ سال اخیر نتوانسته به وعده‌هایی که داده عمل کند، افزود: دولت FATF را دستاویزی برای خود قرار داده تا بتواند از آن برای خود دستاوردی ارائه کند.

وی همچنین با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص خرید واکسن و ارتباط دادن آن با FATF، تصریح کرد: در موضوع واکسن نیز گفتند به واسطه اینکه FATF را نپذیرفتیم نمی‌توانیم واکسن تهیه کنیم که بعد معلوم شد حرف بی خودی بوده و محمل واقعی نداشته این‌ها مواردی است که دولت به آن‌ها متوسل می شود.

استدلال در خصوص رد FATF قوی است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه استدلال در خصوص رد FATF قوی است، گفت: ما در شرایط متعارف قرار نداریم و در تحریم هستیم از این رو همه تلاش ما این است که از منفذها و دریچه‌ای که وجود دارد استفاده کرده و بتوانیم امورات کشور را اداره و نیازهای مردم را تامین کنیم اما اگر قرار باشد ما به FATF ملحق شویم این موارد ممکن نخواهد بود.

وی ادامه داد: FATF ناظر بر عملیات مالی است و ما با پذیرش آن می‌پذیریم که سازمان‌های ‌ بین‌المللی نسبت به ما نظارت داشته باشند و در همین راستا طبیعتاً اجازه می‌دهیم تا آن‌ها به اطلاعاتی که ما برای گذران امور کشورمان انجام می‌دهیم دسترسی پیدا کنند و این مصداق به زنجیر کشیدند خود و دادن کلید به دست بیگانگان است.

پذیرش FATF عقلانی نیست

 علیرضابیگی با تاکید بر اینکه پذیرش FATF عقلانی نیست، گفت: طرفداران FATF در ادعای خود صادق نیستند در حالی که خود به پشتیبانی مالی تروریست، پولشویی، مواد مخدر و قاچاق انسان می‌پردازند مصادیق این موارد را در کشورهای دیگر جستجو می‌کنند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در مناظره خود با کلینتون می‌گوید داعش را شما خلق کردید و بعد کلینتون در کتاب خود می‌نویسد که چگونه داعش پایه‌گذاری شده و پشتوانه‌های مالی داعش را روشن می‌کند، افزود: اگر مدعیان FATF توانستند از عربستان در خصوص داعش سوال کنند که چطور به عنوان پشتوانه مالی قرار گرفته و همچنین از آمریکا نیز سوال کنند در این باره ما ایمان می‌آوریم که این‌ها راست می‌گویند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه FATF یک کلک و تله‌ای برای ما است، تصریح کرد: آمریکا و غربی‌ها در حال برخورد گزینشی و دوگانه هستند عملا ما را شرطی می‌کنند که تحریم را برمی‌داریم اگر FATF را تصویب کنید در حالی که هیچ‌‌گاه صادق نبوده‌اند.

علیرضابیگی ادامه داد: ما عدم صداقت غربی‌ها را دیده‌ایم و باید بدانیم که پذیرش این لوایح می‌تواند استقلال جمهوری اسلامی ایران را مورد تهدید قرار دهد یعنی به واسطه پذیرش لوایح FATF فرصتی فراهم کنیم تا بیگانگان به همه اطلاعات ما دسترسی داشته باشند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجازه خدشه‌دار شدن استقلال کشور را نخواهیم داد و می‌دانیم که وعده‌های دولت نیز سرکاری است.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر