کد خبر: 103460
A

هاشمی طباء: برخی طوری رفتار می‌کنند که انگار باید برای احراز اصلاح‌طلب بودن از افراد امتحان گرفت/ مردم نسبت به انتخابات بی‌تفاوتند

سیدمصطفی هاشمی‌طبا گفت: برخی طوری رفتار می‌کنند که انگار باید برای احراز اصلاح‌طلب بودن افراد امتحان گرفته شود! من متوجه نمی‌شوم این خط‌کشی‌ها از کجاست و چه فایده‌ای دارد؟ با این اوصاف آقای ظریف یا هرکسی که فکر خوبی داشته باشد و خواهان اصلاح امور باشد، اصلاح‌طلب است»

هاشمی طباء: برخی طوری رفتار می‌کنند که انگار باید برای احراز اصلاح‌طلب بودن از افراد امتحان گرفت/ مردم نسبت به انتخابات بی‌تفاوتند

به گزارش دیده بان ایران؛ سخنان اخیر محسن هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه خودش به همراه اسحاق جهانگیری و محمدجواد ظریف نامزدهای حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات ۱۴۰۰ هستند، از یک‌سو این پرسش را به وجود می‌آورد که آیا می‌توان نامزدهای معرفی‌شده از جانب کارگزاران را به مثابه نامزدهای مجموع اصلاح‌طلبان در نظر گرفت یا نه و از سوی دیگر آیا مجموع اصلاح‌طلبان فردی مانند ظریف را که هیچگاه از نظر جناحی در زمره اصلاح‌طلبان نبوده است، به عنوان یک نیروی اصلاح‌طلب قلمداد کنند؟ زیرا در این دوره نهاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان اعلام کرده است که اصلاح‌طلبان تحت هر شرایطی با نامزد اصلاح‌طلب وارد میدان انتخابات خواهند شد.

مصطفی‌هاشمی‌طبا، فعال سیاسی درباره اینکه آیا محمدجواد ظریف اصلاح‌طلب محسوب می‌شود یا خیر، گفت: «اصلاح‌طلب بودن مدال ندارد که بر دوش یک نفر نصب شود و بر دوش دیگری نصب نشود؛ هرکسی که افکارش اصلاح‌طلبانه باشد، اصلاح‌طلب است. برخی طوری رفتار می‌کنند که انگار باید برای احراز اصلاح‌طلب بودن افراد امتحان گرفته شود! من متوجه نمی‌شوم این خط‌کشی‌ها از کجاست و چه فایده‌ای دارد؟ با این اوصاف آقای ظریف یا هرکسی که فکر خوبی داشته باشد و خواهان اصلاح امور باشد، اصلاح‌طلب است».

 
 

او ادامه داد: «ما اکنون اصولگرا می‌شناسیم که به هیچ‌وجه اصولگرا نیست و اصلاح‌طلب هم می‌شناسیم که هیچ یک از تفکراتش با اصلاحات هم‌خوان نیست».

 

او درباره اینکه احتمال دارد در نهایت اصلاح‌طلبان به سمت نامزد ائتلافی بروند یا خیر، بیان کرد: «گفتم که این خط‌کشی‌ها منسوخ شده است و چه کسی می‌تواند بگوید چه فردی اصلاح‌طلب است یا نه؟ اما حالا اینکه اصلاح‌طلبان در نهاد انتخاباتی‌شان چه چه فردی حمایت می‌کنند، بحث چندان مهمی نیست زیرا اول باید بررسی شود که آیا سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان به میدان می‌آیند خیر؟»

 

او درباره وضعیت سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اظهار کرد: «هنوز مردم نسبت به انتخابات بی‌تفاوتند و می‌گویند مهم نیست که کسی و از چه جناحی رئیس‌جمهور می‌شود، مهم این است که مشکلاتمان را حل کند. یک زمانی مردم حساس بودند که نامزد اصلاح‌طلب رأی بیاورد یا اصولگرا اما اکنون این‌طور نیستند. من تصور می‌کنم تغییر ویژه‌ای تا انتخابات در نگاه مردم نسبت به انتخابات ایجاد نشود و مشارکتی مانند انتخابات مجلس یازدهم در اسفند۹۸ را شاهد باشیم».

 

هاشمی‌طبا در پایان درباره برخی اقدامات برای کاهش مشارکت در انتخابات گفت: «موضع رهبری همیشه ضرورت مشارکت حداکثری بوده است. ایشان در هر دوره از انتخابات تأکید می‌کنند که مردم باید به صورت پرشور در انتخابات شرکت کنند و مسئولان هم باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند اما متأسفانه برخی گروه‌های داخلی هستند که در باطن اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی را نمی‌خواهند و تمایل دارند که مشارکت مردم در انتخابات حداقلی باشد. آنها باور دارند که در یک انتخابات حداقلی می‌توانند پیروز انتخابات شوند و در عمل می‌بینیم که رفتارهایشان کاملا در تضاد با خواسته‌های رهبری است. آنها در مقطع کنونی با تخریب همه‌جانبه دولت می‌کوشند تا مردم را نسبت به مجموعه نظام بدبین کنند تا در نهایت مردم نسبت به سیاست بی‌تفاوت شوند و در انتخابات شرکت نکنند. آنها می‌خواهند مردم بگویند هرکه برنده یا بازنده شد مهم نیست تا در این وضعیت با رأیی پایین نامزد خودشان پیروز انتخابات شود. این نگاه به شدت خطرناک است زیرا به انقلاب اسلامی آسیب می‌زند».

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر