کد خبر: 103478
A

جلال میرزایی: نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات نیستند/ مردم دیگر با حرف و توصیه پای صندوق های رای نمی روند

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مجموع رفتار نمایندگان مجلس یازدهم نشان می‌دهد، عزم خودشان را جزم کرده‌اند که با کارشکنی بر سر راه دولت، اجازه ندهند که در آستانه انتخابات گشایشی در کشور ایجاد شود.

جلال میرزایی:  نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات نیستند/ مردم دیگر با حرف و توصیه پای صندوق های رای نمی روند

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال میرزایی در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان مجلس یازدهم از هر اقدامی که باعث ‌شود دولت در ماه‌های آخر دوره خود امکانی برای حل مشکلات کشور را پیدا کند، برآشفته شده و به نوعی چوب لای چرخ آن قرار می‌دهند، گفت: برای درک رفتارهایی که مجلس یازدهم دارد باید به عقبه این پارلمان بازگردیم؛ جریانی که در سال ۹۶ رأی نیاورد، بعد از انتخابات شروع به تخریب دولت کرد و به شیوه و طرق مختلف هم کوشید به جامعه القا کند این دولت  ناتوان است و از پس مشکلات بر نمی‌آید. 

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جریان مقابل روحانی در انتخابات سال ۹۶، از یک سو به انتظارات مردم دامن می‌زند و از سوی دیگر سعی دارد دولت را ضعیف نشان دهد و بر همین نقشه راه جلو آمد و در انتخاباتی با حداقل مشارکت، اکثریت کرسی‌های مجلس یازدهم  را به دست گرفت.  

وی ادامه داد: افراد مورد نظر جریان مقابل دولت، هنگامی هم که وارد مجلس شدند، رویکردی که نسبت به دولت در زمان انتخابات سال ۹۶ داشتند را ادامه دادند و از ابزارهایی که در اختیارشان قرار گرفت، نهایت استفاده را کرد  تا با تضعیف دولت به اضافه کار شکنی نگذارند قوه مجریه به وظایفش برسد.

نماینده مردم ایلام در مجلس دهم  با بیان این که جریان مقابل روحانی دائما در حال ارسال این پیام به جامعه است که دولت ناتوان و ضعیف است و از انجام هرکاری برای ثبات این موضوع نیز دریغ نمی‌کند، گفت: آن‌ها در این مدت نیز با توجه به اینکه دولت در شرایط سخت جنگ اقتصادی است، نهایت تلاش را به کار بردند که اجازه ندهند اتفاقات مثبتی در کشور روی دهد و به نوعی  فرصت سوزی کردند  تا به گونه‌ای  در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به مردم بقبولانند این دولت ضعیف بوده تا  مردم به آن‌ها گرایش پیدا کنند.

وی افزود: درباره اقداماتی که نمایندگان مجلس یازدهم انجام داده‌اند، خود مردم می‌توانند قضاوت کنند، به طور مثال در بحث برجام؛ اگر دولت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باتوجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی مذاکره نمی‌کرد، مصوبه‌ای که مجلس داده بود قطعا به چالشی برای کشور تبدیل می شد.

میرزایی در ادامه یادآور شد: پس از آن که ایران و آژانس  به یک تفاهم در نظارت‌های پادمانی دست پیدا کردند مشاهده کردید که نمایندگان مجلس یازدهم چه کردند، در صورتی ما غیر از دیپلماسی راهکار دیگری نداریم.

وی ادامه داد: مجلسی‌ها بعداز این که رئیس آژانس به ایران آمد و توافقات حاصل شد، سریع نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نوشتند و روحانی را به عنوان کسی که از قانون استنکاف کرده است معرفی کردند و سر و صدا به راه انداختند  تا جلوی این موضوع را بگیرند که خوشبختانه این موضوع را پشت سر گذاشتیم.

نماینده مردم ایلام در مجلس دهم ادامه داد: طی چند روز اخیر هم مشاهده کردید به محض این که صحبتی از گشایش‌های برجامی شد، آمدند در ارتباط با موضوع «FATF» که مجلس قبلی آن را تصویب کرد و به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاد صحبت‌هایی را بیان کردند.

وی خاطر نشان کرد: صحبت‌های نمایندگان مجلس یازدهم درحالی مطرح می‌شود که برخی از اعضای مجمع مانند آقای مرتضی نبوی و باهنر می‌گویند که هرچه زودتر باید تکلیف «FATF» را روشن کنیم چرا که کشورهای دوست خواستند در این زمینه با ملاحظه رفتار کنیم، حال در چنین شرایطی شما نگاه کنید که ۱۹۵  نفر به مجمع تشخیص نامه می‌دهند که FATF را تصویب نکنید.

میرزایی تاکید کرد: مجموع رفتار نمایندگان مجلس یازدهم نشان می‌دهد عزم خودشان را جزم کرده اند که با کارشکنی سر راه دولت اجازه ندهند که در آستانه انتخابات گشایشی در کشور ایجاد شود تا جلب رضایت نسبی مردم و احیا امید به آینده افزایش پیدا کند زیرا این جریان به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات نیستند.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت در انتخابات سال آینده  برخلاف آن چه در گذشته معمول بوده است با حرف، توصیه و سخنرانی ایجاد نمی‌شود و تنها چیزی که باعث می‌شود مردم به پای صندوق‌های رأی بیایند فقط گشایش اقتصادی است؛ اگر گشایشی نباشد، خوشبین نیستم یک مشارکت قابل قبولی در انتخابات داشته باشیم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر