کد خبر: 103515
A

سردار کوثری به بحث کناره‌گیری فرماندهان سپاه برای اعلام کاندیداتوری واکنش نشان داد

سردار اسماعیل کوثری مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و از اعضای جبهه پایداری درباره ضرورت استعفای فرماندهان سپاه درصورت تمایل به حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «در انتخابات ریاست‌جمهوری اینگونه نیست که حتما لازم باشد فرد برای کاندیداتوری استعفا بدهد. در قانون انتخابات مجلس این ضرورت وجود دارد اما در قانون اساسی چنین ضرورتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌بینی نشده است.»

سردار کوثری به بحث کناره‌گیری فرماندهان سپاه  برای اعلام کاندیداتوری واکنش نشان داد

به گزارش دیده بان ایران؛ سردار اسماعیل کوثری مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و از اعضای جبهه پایداری درباره ضرورت استعفای فرماندهان سپاه درصورت تمایل به حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «در انتخابات ریاست‌جمهوری اینگونه نیست که حتما لازم باشد فرد برای کاندیداتوری استعفا بدهد. در قانون انتخابات مجلس این ضرورت وجود دارد اما در قانون اساسی چنین ضرورتی برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌بینی نشده است.»

 

جانشین  سابق فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه گفت: «نباید بگذاریم به شائبه‌ها دامن زده شود. اینکه چون مسوولیت دارند نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند، درست نیست. چون بسیاری در این باره توجیه نیستند. البته باید توجه کنیم که این کاندیدا شدن قطعی نیست. چون شورای نگهبان باید دراین باره تصمیم بگیرد و در حال حاضر معلوم نیست فرد تأیید یا رد شود. در حال حاضر بسیاری از افراد درنظر مردم به عنوان کاندیدا شناخته می‌شوند اما کاندیدای قطعی نیستند؛ چون تا زمانی که تأیید قطعی شورای نگهبان اعلام نشده، نمی‌توان با قطعیت در این باره صحبت کرد.»

وی اضافه کرد:  اگر یک فرمانده سپاه خواهان کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری است اگر استعفا بدهد، قطعا خیلی بهتر است؛ چون شائبه‌ای هم درباره او به وجود نمی‌آید. نه اینکه مثلا بخواهد از آن مجموعه تحت امر خود استفاده کند، از این جهت که نگویند از مسوولیت و امکانات خود برای انتخابات استفاده می‌کند.»

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر