کد خبر: 103563
A

روزنامه هندی: سپاه ایران در بمب‌گذاری نزدیک سفارت اسراییل در هند دست داشت

در انفجاری که روز دهم بهمن در نزدیکی سفارت اسراییل در دهلی، کسی آسیبی ندید و شیشه چند خودرو خرد شد. وزارت امورخارجه کشورمان، پیش‌تر اتهام دست‌داشتن سپاه در این بمب‌گذاری را «شیطنت‌های دیگران» در روابط ایران و هند خواند.

روزنامه هندی: سپاه ایران در بمب‌گذاری نزدیک سفارت اسراییل در هند دست داشت

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه هندوستان‌تایمز به نقل از «نهادهای دولتی ضدتروریسم هند» مدعی‌شده بمب‌گذاری اخیر در چندقدمی سفارت اسراییل در دهلی‌نو، کار یک «گروه شیعه‌ هندی نزدیک‌به نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی»، بوده است.

بنابر ادعای این نهاد دولتی هند «اگرچه در نزدیکی محل حمله بیانیه‌ای بود با نام گروه «جیش‌ اللهند» که از انتقام قاسم‌ سلیمانی و محسن فخری‌زاده نوشته‌بود، اما عاملان بمب‌گذاری فضا را طوری چیده‌بودند که حمله در کار داعش به‌نظر بیاید« اما «این حمله بخشی‌از «جنگ‌های نامتقارن سپاه علیه اسراییل» بود.

مقام‌های هندی فهرستی از مظنونان دارند اما تاکنون از هویت آن‌ها یا بازداشت احتمالی‌شان یا گروه شیعه مورد اشاره حرفی به‌میان نیامده است.

این روزنامه هندی نوشته بنابر گزارش‌های امنیتی دولت هند، این بمب «یک بمب ساده نبوده؛ با دستگاه و از دور کنترل می‌شده و «احتمالا از مواد انفجاری کُشنده PETN یا ANFO تهیه شده بود. اما انفجار شدید نبود تا تلفات جانی بر جای نگذارد، چون احتمالا ایرانیان نمی‌خواستند در هند که دوست ایران است» دشواری پیش بیاید اما پیام انفجار «آشکار بود و تهدید واقعی.»

گفتنی است در انفجاری که روز دهم بهمن در نزدیکی سفارت اسراییل در دهلی، کسی آسیبی ندید و شیشه چند خودرو خرد شد.  وزارت امورخارجه کشورمان، پیش‌تر اتهام دست‌داشتن سپاه در این بمب‌گذاری را  «شیطنت‌های دیگران» در روابط ایران و هند خواند.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر