کد خبر: 103605
A

فعال سیاسی اصولگرا: وزارت کشور باید جلوی تخریب چهره های نظامی را بگیرد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر فردی توانایی اداره کشور را داشته باشد برای جامعه مهم نیست که او در گذشته چه شغلی داشته است، مردم به دنبال فردی هستند که توانایی مدیریت داشته باشد جمله امام به این صورت است که فرد تا زمانی که ملبس به لباس نظامی است حق ورود به سیاست و تشکل‌ها و احزاب را ندارد.

فعال سیاسی اصولگرا: وزارت کشور باید جلوی تخریب چهره های نظامی را بگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ «محمدصادق کوشکی»، استاد علوم سیاسی، در رابطه با حضور نظامیان در صحنه سیاست گفت: این یک امر رایج در جهان است. در فرانسه و ایالت متحده شاهد حضور شخصیت‌های نظامی در سیاست بودیم، در نظام های انتخاباتی دنیا چنین اتفاقی رایج است و چیزعجیبی نیست. در کشور ما هم بر اساس قانون مادامی که فرد‌‌ در نیروهای مسلح فعالیت دارد حق ورود به انتخابات را ندارد و بعد از استعفا می تواند وارد انتخابات شود، از نظر حقوقی و قانونی زمانی که فرد نظامی استعفا می دهد دیگر یک نظامی تلقی نمی شود و نظامی بودن جزو تاریخچه فرد محسوب می‌شود و فرد دیگر ماهیت نظامی ندارد.

او ادامه داد: قانون مشخص کرده که اگر یک فرد نظامی بخواهد وارد عرصه سیاسی شود باید از سمت نظامی خود استعفا دهد و در طول این چند دهه اخیر به کرات افرادی را داشتیم که استعفا ‌داده اند و در عرصه های مختلف تعداد قابل توجهی از نظامیان را داشتیم که نماینده مجلس شدند و تعدادی هم به دولت وارد شدند، به همین خاطر مهم این است که فرد شرایط تعیین شده در قانون را داشته باشد و بتواند‌ کشور را اداره کند اگر این توان مدیریتی در یک فردی با سابقه نظامی باشد و یا در فردی با سابقه غیر نظامی باشد، تفاوتی ندارد مهم این است که آن فرد دارای توان مافوق عادی باشد و بتواند وضعیت فعلی کشور را به سامان برساند.

کوشکی افزود: اگر فردی توانایی اداره کشور را داشته باشد برای جامعه مهم نیست که او در گذشته چه شغلی داشته است، مردم به دنبال فردی هستند که توانایی مدیریت داشته باشد جمله امام به این صورت است که فرد تا زمانی که ملبس به لباس نظامی است حق ورود به سیاست و تشکل‌ها و احزاب را ندارد.

او‌ در رابطه با تخریب برخی از چهره های نظامی که هنوز حضور آنها در انتخابات ۱۴۰۰ قطعی نشده گفت: متاسفانه ‌مدتهاست حرکت تخریبی در انتخابات کشور شایع شده است و باید از آن جلوگیری کرد. تخریب هر کسی که قرار است یا احیاناً مایل است که نامزد شود فضای انتخابات را از رقابت سالم خارج می‌کند؛ وزارت کشور ستاد انتخابات باید جلوی این مسائل را بگیرند.


منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر