کد خبر: 103618
A

محمد نعیمی‌پور: اصلاح طلبان نباید به کاندیدای نیابتی مشابه لاریجانی و ظریف تن دهند/ ناطق نوری فراجناحی است و نیابتی محسوب نمی‌شود

نعیمی‌پور گفت: بنده با کاندیداهای نیابتی مشابه لاریجانی و ظریف موافق نیستم چرا که این افراد سابقه‌ای از مواضع اصلاح‌طلبی ندارند و نه مدعی اصلاح‌طلب بودن دارند.

محمد نعیمی‌پور: اصلاح طلبان نباید به کاندیدای نیابتی مشابه لاریجانی و ظریف تن دهند/ ناطق نوری فراجناحی است و نیابتی محسوب نمی‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد نعیمی‌پور در واکنش به اینکه پیش از این بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب تأکید کرده بودند در انتخابات ۱۴۰۰ از کاندیدای نیابتی استفاده نمی‌کنند اما با شنیدن اخباری مربوط به گفت‌وگوی آنها با علی لاریجانی و اعلام حمایت از ناطق نوری، به نظر می‌‎رسد که میان حرف تا عمل اصلاح‌طلبان فاصله افتاده است، گفت: بنده معتقد هستم که کاندیدای نیابتی برای اصلاح‌طلبان مناسب نیست چراکه هزینه می‌کنند و رأی خود را به کسی می‌دهند که بعداً رفتار سیاسی و عملکرد اجرایی آن فرد را نمی‌توانند تائید و تضمین کنند. لذا مورد سوال جدی قرار می‌گیرند که چرا این کاندیدا را توصیه کردید و مبنای این‌‌ توصیه چه بود؟ چرا که عملکرد با آن توصیه هم‌خوانی ندارد. 

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت افزود:  بنابراین بنده با کاندیداهای نیابتی مشابه لاریجانی و ظریف موافق نیستم چرا که این افراد سابقه‌ای از مواضع اصلاح‌طلبی ندارند و نه مدعی اصلاح‌طلب بودن دارند. اما در مورد ناطق‌نوری قضیه متفاوت است به دلیل اینکه وی در موقعیت سیاسی فراجناحی قرار دارد و مسائل را با دید ملی ارزیابی می‌کند. همچنین وی در افکار عمومی فرد موجهی است. در حقیقت نوع نگاه امروزِ ناطق نوری به مسائل با سال ۷۵ و ۷۶ بسیار تفاوت کرده است و به دلیل اینکه شخصاً معتقدم وی از همه منابع کشور می‌تواند استفاده کند. لذا اگر وارد این مرحله شوند، گزینه مناسبی هستند و نیابتی محسوب نمی‌شود. بلکه ناطق‌نوری به دلیل نگاه ملی و شخصیت همه جانبه‌ای که دارد، مستقل است. 

نعیمی‌پور در مورد گمانه‌ها در مورد عدم حضور ناطق‌نوری در انتخابات به عنوان کاندیدا  اظهار کرد: بنده حدس می‌زنم که ناطق‌نوری با حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا موافقت نکند. اما اگر شرایط فراهم شود و وی وارد عرصه رقابت انتخابات شود، یکی از کاندیداهای مطلوب است. 

این چهره اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه در صورت حضور ناطق‌نوری به عنوان کاندیدا در انتخابات، وی کاندیدای نیابتی اصلاح‌طلبان خواهد بود؟ خاطرنشان کرد: بنده ناطق‌نوری را کاندیدای نیابتی قلمداد نمی‌کنم چرا که نگاه فراجناحی دارد و در صورت حضور به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری همه نیروهای موثر و‌ ملی کشور را مورد توجه قرار می‌دهد و از توان و خدمات آنها استفاده می‌کند. 

نعیمی‌پور درباره اینکه در صورت حضور ناطق‌نوری به عنوان کاندیدا در انتخابات ۱۴۰۰، می‌توان از وی به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان نام برد؟ ادامه داد: اینکه بگوییم ناطق‌نوری اصلاح‌طلب است کار درستی نیست اما اگر گفته شود اصلاح‌طلبان این گزینه را مدنظر قرار می‌دهند و  تا انتها از فعالیت‌های وی حمایت می‌کنند، بهتر است. 

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر