کد خبر: 10362
A

بررسی موضوع «آرش صادقی» در جلسه امروز فراکسیون امید / احتمال افزایش همکاری فراکسیون با شورای‌عالی سیاست‌گذاری

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم برای تصویب بودجه سال ۹۶ در نشست صبح امروز این فراکسیون، به بحث درباره «آرش صادقی» این نشست اشاره کرد و با ابراز امیدواری نسبت به مرتفع شدن مشکل این زندانی سیاسی، از احتمال افزایش همکاری فراکسیون امید با شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خبر داد.

بررسی موضوع «آرش صادقی» در جلسه امروز فراکسیون امید / احتمال افزایش همکاری فراکسیون با شورای‌عالی سیاست‌گذاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ بهرام پارسایی، با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز فراکسیون امید اعلام کرد: در نشست صبح امروز موضوع تصویب لایحه بودجه سال ۹۶ در کمیسیون تلفیق بودجه و ادامه روند تصویب این لایحه در صحن مورد بررسی قرار گرفت.

انجام هماهنگی‌های لازم برای تصویب بودجه سال ۹۶

او گفت: بر این اساس اقداماتی که باید در راستای تصویب لایحه بودجه سال ۹۶ به انجام برسد، مورد بحث قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام شد.

بحث درباره «آرش صادقی» در فراکسیون امید

سخنگوی فراکسیون امید همچنین با اشاره به موضوع اعتصاب غذای آرش صادقی اعلام کرد: باتوجه به این‌که این موضوع در روزهای اخیر به شدت در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی مورد بحث قرار گرفته و متعاقباً در جامعه حقیقی نیز نگرانی‌هایی ایجاد کرده بود، این موضوع در جلسه فراکسیون مورد بحث قرار گرفت.

پارسایی خاطرنشان کرد: سعی بر این است که از سیاسی و جناحی شدن چنین مسائلی ممانعت کنیم؛ چرا که این مسائل مربوط به موضوعات اجتماعی است و پیگیری آن نیز در راستای حقوق شهروندی است.

ابراز امیدواری فراکسیون امید نسبت به مرتفع شدن مشکل «آرش صادقی»

او ضمن تشکر از دادگاه عمومی و انقلاب تهران به‌دلیل همکاری با نمایندگانی که ظرف یکی دو روز گذشته با مراجعه به این دادگاه، موضوع اعتصاب غذای آرش صادقی را پیگیری کردند، گفت: به هر حال تبادل‌نظر خوبی انجام شده و باتوجه به قول مساعدتی که در این رابطه داده شده، امیدواریم این مشکل هرچه سریعتر مرتفع شود.

سخنگوی فراکسیون امید همچنین تصریح کرد: فراکسیون بیش از آن‌که به‌دنبال صدور بیانیه و رسانه‌ای کردن این موضوع و مسائلی از این دست باشد، قصد دارد با مذاکره و رایزنی با مسئولان نسبت به حل آن اقدام کند و به مسیری برویم که خدایی ناکرده تقابل ایجاد نشود. در واقع به‌دنبال راه‌حلی هستیم که موجب آرامش جامعه شود، نه این‌که موجب بحرانی‌شدن موضوع شود.

مشکل بسیاری از پرونده‌های سیاسی در قوه قضاییه با مذاکره و تدبیر حل می‌شود

او با تاکید بر این‌که موضوع اعتصاب غذا و درخواست مرخصی آرش صادقی با مذاکره قابل حل است، گفت: به نظر می‌رسد حل این مشکلات با مذاکره و گفت‌وگو به نفع نظام و آرامش جامعه است. به طور کلی بهتر است مشکل بسیاری از کسانی که در قوه قضاییه پرونده‌های سیاسی دارند را با تعامل و مذاکره و تدبیر حل کرد و این شیوه مرتفع کردن مشکلات قطعاً به نفع نظام خواهد بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: موضوعاتی همچون اعتصاب غذای آرش صادقی و مسائلی از این دست، در جامعه حساسیت ایجاد می‌کند و از دیگرسو باعث می‌شود رسانه‌های معاند و دشمنان نظام از آن به نفع خود بهره‌برداری کنند و این درحالی است که این مشکلات با تدبیر و مذاکره قابل‌حل هستند.

او گفت: بر این اساس باوجود این‌که احتمالاً جامعه انتظار دارد فراکسیون امید با موضع‌گیری صریح وارد عمل شود اما سیاست و نظر فراکسیون امید در چنین مسائلی مذاکره و تدبیر و تعامل و جلوگیری از بحرانی شدن موضوع است. چراکه تجربه ثابت کرده چنین مشکلاتی با مذاکره و تعامل قابل حل بوده و نیازی به تقابل نیست.

بررسی نحوه تعامل نمایندگان استان‌ها با شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

سخنگوی فراکسیون امید همچنین با اشاره به نحوه تعامل این فراکسیون با شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرد: در انتهای جلسه صبح امروز به موضوع نحوه حضور نمایندگان استان‌ها در شورای‌عالی اصلاح‌طلبان و شیوه تعامل و همکاری فراکسیون با این شورا اشاره‌هایی صورت گرفت و مقرر شد این موضوع در جلسه‌های بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

او توضیح داد: باتوجه به آغاز فعالیت شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در استان‌ها در این جلسه درباره نحوه حضور و همکاری نمایندگان استان‌ها با کارگروه‌های استانی این شورا مورد بحث قرار گرفت.

احتمال افزایش همکاری فراکسیون امید با شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

پارسایی در پایان تصریح کرد: قرار است پس از بحث و بررسی این موضوع در شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، نتیجه آن اعلام شود. در واقع به‌جز میزهای استانی شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که اخیراً اعلام شد و مربوط به شورای کشوری است، در جلسه امروز درباره نحوه همکاری نمایندگان استان‌ها با شورای‌های استانی شورای‌عالی نیز موردبررسی قرار گرفت که نتیجه آن پس از بحث در شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ظرف چند روز آینده اعلام می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر