کد خبر: 103637
A

حجت الاسلام طائب: همه سادات سراسر دنیا از نسل ابوطالب(ع) هستند

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به اینکه حضرت ابوطالب(ع) سردار گمنام پیامبر اکرم(ص) بودند، گفت: ایشان جان، مال و آبروی خودشان را فدای پیامبر اکرم(ص) کردند.

حجت الاسلام طائب: همه سادات سراسر دنیا از نسل ابوطالب(ع) هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی «حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(ص)» که در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت حضرت ابوطالب(ع) گفت: ایشان به ما درس دادند که اگر کسی با خداوند وارد معامله شود، در هر صورت برنده است.

وی با تأکید بر اینکه حضرت ابوطالب(ع) خودشان را فدای پیامبر اکرم(ص) کردند، ادامه داد: ایشان تا پایان عمر خودشان ذره ای از حمایت از پیامبر اکرم(ص) دست برنداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به ایمان راسخ حضرت ابوطالب(ع) نسبت به پیامبر اکرم(ص) و دین مبین اسلام بیان کرد: ایشان از پیامبر اکرم(ص) تا پای جان حمایت کردند و این را همه مورخان قبول دارند؛ آن چیزی که ایشان را از پای در آورد، حصر شعب ابی طالب بود.

فرمانده قرارگاه عمار با بیان اینکه حضرت ابوطالب(ع) جان، مال و آبروی خودشان را فدای پیامبر اکرم(ص) کردند، خاطرنشان کرد: ایمان والا، یکی از ادله و انگیزه هایی بود که سبب شد تا پای جان از پیامبر اکرم(ص) دفاع و حمایت کنند.

وی با بیان اینکه امروز همه سادات در سراسر دنیا از نسل ابوطالب(ع) بوده و سیادت خود را از ایشان گرفته اند، مطرح کرد: برخی معتقدند حضرت ابوطالب(ع) ایمان نداشتند، در حالی که با دقت در مبانی تاریخی در می یابیم که همه مسلمانان ایشان را دوست داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به اینکه حضرت ابوطالب(ع) سردار گمنام پیامبر اکرم(ص) بودند، بیان کرد: ایشان همواره فرماندهی لشکر پیامبر اکرم(ص) را بر عهده داشت و طرف مذاکره با مشرکان بودند، اما گمنامی را به جان خریدند؛ بدون شک حضرت ابوطالب(ع) مؤمن و با عمل صالح از دنیا رفتند./ رسا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر