کد خبر: 103639
A

فداحسین ملکی: بسیاری از ساده‌لوح‌ها در کشور فکر می‌کردند بایدن با ترامپ فرق می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از اینکه هنوز برخی ساده‌لوح در داخل امیدوار به آمریکا و متحدانش هستند، گفت: تمدید وضعیت اضطراری ملی علیه ایران شباهت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان را اثبات کرد.

فداحسین ملکی: بسیاری از ساده‌لوح‌ها در کشور فکر می‌کردند بایدن با ترامپ فرق می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ فداحسین مالکی با اشاره به تمدید وضعیت اضطراری ملی علیه ایران از سوی جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا، گفت: برای عقلای کشور این موضوع کاملا ثابت شده بود که در استراتژی آمریکایی‌ها علیه ایران هیچ تغییری رخ نمی‌دهند و تفاوتی نیز میان این دولت یا دولت بعد و یا جمهوری‌خواه و دموکرات وجود ندارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شاه بیت جملات رهبر معظم انقلاب عدم اعتماد به آمریکا و غرب است، افزود: سال‌ها است که مقام معظم رهبری فرمودند که من نگرانم و به دستگاه‌های دیپلماسی و دولت‌ها همیشه تأکیدشان این است که اعتماد نکنید یعنی در واقع آمریکایی‌ها کشوری نیستند که خواسته باشند منافع خود به ویژه منافع بین‌المللی را فدای ملاحظات خاصی کنند از این رو تکرار چنین رویه‌ای از سوی دولت جدید نیز  بر همگان روشن بود.

وی با بیان اینکه دولت بایدن نیز تفاوتی با دولت ترامپ ندارد، تصریح کرد: بیش از ٨٠ درصد تحریم‌ها از سوی بایدن و هم‌حزبی‌های او وضع شده و شخص بایدن از طراحان برجام بوده از این رو اعتماد به آن‌ها اشتباه محرز است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه بسیاری از ساده‌لوح‌ها در کشور فکر می‌کردند تیم جدید بر سر کار بیاید به تعهدات خود عمل خواهند کرد، گفت: تجربه ثابت کرده که آمریکایی‌ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند از این رو سیاست و استراتژی ما باید در همین خط و مشی بی اعتمادی به آن‌ها قرار بگیرد.

مالکی با بیان اینکه در مجلس بر اساس استراتژی رهبری مبنی بر تمرکز بر نیروهای داخلی و تکیه بر ظرفیت‌‌های ملی حرکت خواهیم کرد، افزود: با توجه به اینکه ١۶ استان کشور ما دارای مرز با ١۵ کشور دنیا است دولت باید از این ظرفیت بالقوه استفاده کرده و امر صادرات و واردات را تقویت کند.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی تاکید کرد و گفت: باید در مورد سیستم دفاعی خود که خط قرمز ما است تمرکز کنیم و روز به روز به پیشرفت آن بیاندیشیم زیرا که آمریکایی‌ها می‌خواهند به این سیستم دست درازی داشته و تمام هدف آن‌ها از راه انداختن مذاکره تضعیف همین بنیه دفاعی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: متاسفانه دولت ما به جای توجه به معیشت مردم و خطوط قرمز نظام هنوز دلخوش به غرب است و با پیگیری لوایح FATF بارها این موضوع را ثابت کرده اما باید بدانیم مگر آمریکایی‌ها در مورد برجام کاری کردند که اکنون امیدوار به تصویب لوایح FATF باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با لوایح FATF آنچه که غربی‌ها نیز در جریان نیستند را ما در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد از این رو تصمیم‌گیری در خصوص این لوایح اکنون بستگی به نظر نخبگان ملت در مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد.

منبع: انا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر