کد خبر: 103679
A
در جلسه هیات دولت مطرح شد؛

حسن روحانی: پیامبر اگر نظرش با نظر مردم متفاوت بود، نظر مردم را برمی‌گزید/ کاخ سفید خجالت نکشد و به برجام برگردد

رییس جمهور عنوان کرد: ما در برابر کاخ سفید بارها به صراحت اعلام کرده‌ایم که آماده‌ایم و شما باید به قانون برگردید، خجالت نکشید و به مقررات برگردید و امروز و فردا نکنید. بدانید با بازگشت شما به تعهدات بلافاصله ما هم به کلیه تعهدات خود برمی‌گردیم.

حسن روحانی: پیامبر اگر نظرش با نظر مردم متفاوت بود، نظر مردم را برمی‌گزید/ کاخ سفید خجالت نکشد و به برجام برگردد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت اظهار کرد: خوشبختانه رهبر انقلاب با صراحت بیان کرده که اگر آنهایی که پیمان شکسته‌اند به اجرای پیمان بازگشتند ما هم به اجرای کامل پیمان برمی‌گردیم و اگر آنها در برابر قانون تسلیم شوند ما یک ساعت هم ادامه تحریم‌ها را جایز نمی‌شماریم.

وی ادامه داد: تحریم باید شکسته شود این ظلم به مردم است و باید برداشته شود. تحریم‌ها خواست صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه است و ما نباید بگذاریم این موضوع اجرایی و عملی شود. ما امروز با تدبیر می‌توانیم مسیر پیش‌رو را به خوبی طی کنیم و تاریخ ایران هم نشان  داده که تدبیر ایرانیان در روز سخت، مشکلات و گره‌ها را باز کرده است.

روحانی با بیان این‌که 15 گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خوبی تاکید کرده که ایران پای پیمانش می‌ایستد خطاب به آمریکایی‌ها اظهار کرد: به تعهدات خود برگردید و ما هم تا روز آخر می‌ایستیم آن وقت روزهای بهتر برای شما و شرایط بهتری در منطقه تجربه می‌کنید. این مسیری است که امروز ملت ایران و رهبری برگزیده و انتخاب کرده است. امیدواریم آنها که دیروز قانون‌شکن بوده‌اند و می‌گویند می خواهیم به قانون عمل کنیم در عمل نشان دهند که تابع قانون هستند و نمی‌خواهند این تروریسم اقتصادی را ادامه دهند.

رییس جمهور ادامه داد: بدانید از 20 ژانویه تا امروز هر ساعتی که می‌گذرد معنی‌اش این است که در حال زیرپا گذاشتن قانون هستید. امروز شرایط برای این‌که هر هفت کشور به تعهدات قبل بازگردند آماده است جز این‌که آمریکا باید در راهی که قبلا رفته و تعهدات را نقض کرده پیش قدم باشد و به تعهدات خود بازگردد. ما برای کل با کل آماده‌ایم. هم برای تعهد در برابر تعهد و هم برای بخشی از تعهد در برابر بخشی از تعهد باز هم آماده‌ایم و این شما هستید که می‌توانید مسیر درست را انتخاب کنید.

بر اساس این گزارش، روحانی گفت: مردم از دولت توقع دارند که مشکلات را حل کند و من از همه مسئولان می‌خواهم که تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به خصوص معضلات شب عید به کار ببندند.

وی ادامه داد: باید دلال‌بازی را برای رسیدن کالاها به دست مردم از بین ببریم و دست دلالان را کوتاه کنیم.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اگر به فکر این باشیم که انتخابات چه خواهد شد و منافع و خواست مردم را کنار بگذاریم به آن انتخاباتی که می‌خواهیم هم نخواهیم رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر