کد خبر: 103687
A

صادق کوشکی: اصولگرایی کارکرد قبلی خودش را از دست داده است

سخنان اخیر سقای بی‌ریا، از اعضای جبهه پایداری، نشان داد که سعید جلیلی یکی از گزینه جدی انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 است. اما جلیلی چه‌قدر می‌تواند محل اجماع نیروهای اصولگرا باشد و چه قدر هنوز گزینه‌های دیگری مانند ورود او به مجلس از طریق شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس محتمل است؟

صادق کوشکی: اصولگرایی کارکرد قبلی خودش را از دست داده است

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدصادق کوشکی، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع گفت: «من احتمال‌هایی که داده می‌شود را بیشتر بازی‌های رسانه‌ای می‌دانم مثلا اینکه گفته می‌شود ممکن است آقای سعید جلیلی برای سِمت شهرداری تهران مطرح شود را اساسا بی‌پایه قلمداد می‌کنم زیرا اساسا روحیه او با شهرداری سازوگار نیست. درباره نامزدی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس هم همین‌طور است و تا کنون هیچ خبر یقین‌آوری درباره این موضوع گفته نشده است. آن‌طور که من آقای جلیلی را می‌شناسم، او به هر قیمتی تن به پست و مقام نمی‌دهد و این حتمی است».

او ادامه داد: «آقای جلیلی اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود، حتما می‌تواند تأثیرگذار باشد زیرا او به صفت شخصی‌اش سبد رأی ثابتی دارد و این رأی ثابتش هیچ ربطی به هم پایگاه سیاسی جبهه پایداری ندارد؛ به بیان دیگر آقای جلیلی مدیون و وام‌دار جبهه پایداری نیست. حالا این طیف سیاسی می‌خواهند از او حمایت کنند یا نه بحث دیگری است».

این فعال سیاسی درباره ویژگی‌های شخصیتی جلیلی بیان کرد: «تفکر آقای جلیلی به شدت نزدیک به اصول واقعی انقلاب اسلامی است و او از معدود افرادی است که اندیشه امام(ره) و رهبری را به درستی درک کرده است و با این اوصاف حتما کسانی هستند که از او حمایت کنند».

او در پاسخ به این پرسش که چه‌قدر این احتمال وجود دارد که اصولگرایان بر او به اجماع برسند، تصریح کرد: «اصولگرایی یک پدیده ثابت نیست و افکار مختلف در این جناح سیاسی حضور دارند. بنابراین نمی‌شود گفت اصولگرایان سراسر چه فکر می‌کنند. من باور دارم اصولگرایی کارکرد قبلی خود را از دست داده است. اصولگرایی در انتخابات‌هایی تأثیر داشته است اما دیگر آن شیوه گذشته مورد پسند عموم مردم نیست و مردم می‌خواهند که نیروهای انقلاب را مشاهده کنند؛ افرادی که تمایل دارند به اندیشه‌های راستین امام(ره) و رهبری بازگردند. حتما آقای جلیلی مورد قبول نیروهای انقلاب است اما مشخص نیست که میان جمیع اصولگرایان چه وضعیتی خواهد داشت».

کوشکی در پایان درخصوص احتمال رسیدن به اجماع سراسری گفت: «ما امیدواریم که همه نیروهای انقلاب به وحدت و اجماع برسند تا بتوانند در آن صورت حضوری مؤثر در انتخابات داشته باشند».

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر