کد خبر: 103688
A

واعظ آشتیانی: اگر سعید جلیلی به مجلس برود بهتر است

فعال سیاسی اصولگرا درباره حضور سعید جلیلی در مجلس یا شهرداری تهران گفت: در پیشنهاد حضور آقای جلیلی در شهرداری تهران تناقض هایی وجود دارد چون نه روحیه او با چنین مسئولیتی می خواند و نه تخصصش بنابراین اصلا بعید می دانم چنین پیشنهادی اساسا مطرح باشد.

واعظ آشتیانی: اگر سعید جلیلی به مجلس برود بهتر است

به گزارش دیده بان ایران؛ با توجه به ترافیک کاندیداهای اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری، گویا قرار است یک تقسیم کاری صورت بگیرد تا از همه ظرفیت ها به نحو احسن بهره گرفته شود. از آنجا که سیدابراهیم رئیسی و نزدیکان او در روزهای اخیر به صراحت بر عدم کاندیداتوری او در انتخابات تأکید کردند، مدل جایگزین این طور پیش بینی شده که محمدباقر قالیباف برای ریاست جمهوری بیاید و در عوض سعید جلیلی به مدیریت شهرداری تهران یا ریاست مجلس -البته بعد ورود به پارلمان از طریق انتخابات میان دوره ای تهران- یکی را انتخاب و از همین الان برای حضور در بهشت یا بهارستان برنامه هایش را تنظیم کند.

واعظ آشتیانی درباره حضور سعید جلیلی در مجلس یا شهرداری تهران گفت: در پیشنهاد حضور آقای جلیلی در شهرداری تهران تناقض هایی وجود دارد چون نه روحیه او با چنین مسئولیتی می خواند و نه تخصصش بنابراین اصلا بعید می دانم چنین پیشنهادی اساسا مطرح باشد.

وی افزود: کاندیداتوری آقای جلیلی در انتخابات میان دوره ای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، سلامشهر و پردیس مثبت ارزیابی می شود چون قطعا اثرگذاری او در مجلس درباره موضوعات سیاسی و حوزه تخصصی اش زیاد خواهد بود. البته باید زمان بگذرد تا معادلات روشن شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: آقای جلیلی فردی سیاسی است، اگر به مجلس برود و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور پیدا کند یا در مسئولیت دیگری برعهده گیرد قطعا تأثیرگذاری خودش را خواهد داشت و وزن مجلس شورای اسلامی را در معادلات مربوط به اداره کشور بالا می برد.

وی ادامه داد: البته باید مراقب گمانه زنی ها و شیطنت های سیاسی در ماه های نزدیک به انتخابات بود چون برخی می کوشند از این طریق خبرسازی، گزینه های رقیب را بسوزانند. نکته دیگر آنکه اگر قرار است تقسیم کاری صورت گیرد باید به روحیه افراد هم توجه کرد چون همانطور که گفتم روحیه آقای جلیلی با حوزه مدیریت شهری همخوانی ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: معتقدم به جای آنکه به نقل قول‌ها استناد شود یا کسی به وکالت دیگری صحبت کرد، باید اجازه داد افراد خودشان اظهارنظر کنند.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر