کد خبر: 103689
A

محمود واعظی: پیشنهاد برجامی روسیه با ما هماهنگ نشده است/ از معرفی عوامل سقوط هواپیمای اوکراینی استقبال می کنیم

سخنگوی دولت گفت: پیشنهاداتی که در خصوص برجام ارایه می‌شود به این معنا نیست که با ما هماهنگ شده است. این پیشنهادات در جهت هموار کردن راه است. قطعا اگر پیشنهادی نهایی شود اطلاع رسانی خواهد شد.

محمود واعظی: پیشنهاد برجامی روسیه با ما هماهنگ نشده است/ از معرفی عوامل سقوط هواپیمای اوکراینی استقبال می کنیم

به گزارش دیده بان ایران, محمود واعظی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره پیشنهاد اخیر اقای لاوروف وزیر خارجه روسیه در خصوص برداشته شدن گام‌های هماهنگ و‌ همزمان از سوی ایران و آمریکا در برجام گفت: پیشنهاداتی که ارایه می‌شود به این معنا نیست که با ما هماهنگ شده است. این پیشنهادات در جهت هموار کردن راه است. قطعا اگر پیشنهادی نهایی شود اطلاع رسانی خواهد شد.

واعظی در مورد لوایح FATF گفت: غیر از ما و کره شمالی بقیه کشورها چارچوب اولیه مربوط به مقابله با پولشویی که ما هم علاقه مند به  رعایت آن هستیم را انجام  می دهند. ما معطل ماندن این دو لایحه که در مجلس مصوب شده و مدت طولانی است که در مجمع باقی مانده به نفع مراودات بانکی نمی دانیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر روابط بانکی نداشته باشیم باید از طریق صرافی ها انتقال پول انجام دهیم که همان بحث دلالی است که قیمت ها را افزایش می دهد. مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیمی که در مورد FATF می گیرد را اعلام کند به چه دلیلی گرفته است. این خیلی بد می‌شود اگر در دولت بعد این لوایح FATF تصویب شود. همانطور که کسانی که در دولت قبل خودشان پیشنهاد دهنده این لوایح بودند الان به مخالفان این لوایح تبدیل شده اند.

واعظی در مورد گزارش پرونده هواپیمای اوکراینی گفت: این پرونده در قوه قضاییه است و من هم شنیدم عوامل آن را می‌خواهند معرفی کنند که دولت هم از این کار حمایت می کند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر