کد خبر: 103702
A

جلال‌زاده: دولت می‌خواهد صف‌های مرغ و گوشت را جایگزین صف‌های انتخابات کنند/ در جبهه انقلاب «نامزدهای فیک» به دنبال مطرح شدن هستند تا بعداً ادعای ارث کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص تکثر نامزدهای احتمالی در جبهه انقلاب در جریان انتخابات ریاست جمهوری گفت: طبق قانون اساسی، همه در نامزد شدن و رأی دادن آزاد هستند و اگر شرایط قانونی را داشته باشند، می‌توانند در این میدان حاضر شوند و این زمینه را هم انقلاب اسلامی و خون شهدا فراهم کرده است.س گفت:

جلال‌زاده: دولت می‌خواهد صف‌های مرغ و گوشت را جایگزین صف‌های انتخابات کنند/ در جبهه انقلاب «نامزدهای فیک» به دنبال مطرح شدن هستند تا بعداً ادعای ارث کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ وحید جلال‌زاده با اشاره به اهمیت موضوع «مشارکت حداکثری» در انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بر پایه یک انقلاب مردمی و بی‌نظیر تاریخی بنا شده و بنای آن بر اساس خواست مردم بوده و امام خمینی (ره) هم این انقلاب را به دست مردم به ثمر رساند.

وی افزود: بر این اساس، ‌مردم مظهر اقتدار جمهوری اسلامی هستند و در 42 سال گذشته بسیاری از مشکلات را با حضور مردم توانستیم حل کنیم که از جمله آنها می‌توان به جنگ تحمیلی و فتنه 88 اشاره کرد که نهایتا مردم با حضور خودشان مسأله را تمام کردند، همچنین فشارهای ناشی از تحریم‌های غیرقانونی دشمنان را نیز با حضور مردم در صحنه توانستیم مدیریت کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه مشارکت مردم را نباید صرفا در ارتباط با صندوق‌های رأی خلاصه کنیم، گفت: زمینه حضور مردم را در مدیریت‌های اقتصادی و فرهنگی نیز باید فراهم کرد، چرا که حضور و مشارکت مردم یک اصل است نه تشریفات؛ در نگاه امام (ره) میزان رأی مردم است، این یعنی ملاک و میزان در اداره کشور، رأی و خواسته مردم است.

برخی‌ها در دولت همه تلاش خود را می‌کنند که مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی باز دارند

جلال‌زاده با اشاره به حضور پرشور مردم در صحنه‌های مختلف انتخابات در 42 سال گذشته یادآور شد: در انتخابات دوره یازدهم مجلس نرخ مشارکت کمی پایین آمد که دلیل آن ناامیدی مردم به دلیل نوع عملکرد دولت مستقر بوده است؛ چرا که مردم وقتی ناکارآمدی را می‌بینند ناامید می‌شوند.

وی ادامه داد: تشکیل شدن صف‌های روغن و گوشت، اجحاف در حق مردم است؛ لذا احساس می‌کنیم یک دست پنهان وجود دارد که صف‌های پرشور انتخابات را به صف‌های خسته‌کننده مرغ و گوشت تبدیل کند و این یعنی توطئه و نفوذ در دولت.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطرنشان کرد:‌در جلسه رأی اعتماد به آقای رزم‌حسینی وزیر صنعت تأکید کردم از نفوذ اقتصادی در وزاتخانه‌تان جلوگیری کنید؛‌ حالا هم اگر دنبال تحقق مشارکت حداکثری مردم هستیم، باید دست نفوذی‌ها را کوتاه کنیم. کما اینکه در این دولت برخی‌ها همه تلاش خود را می‌کنند که مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی بازدارند، در حالی که هر کسی دلسوز کشور است باید تلاش کند که با ارتقاء کارآمدی دولت و نظام زمینه امید و مشارکت مردم را فراهم کند.

خطر نامزدهای فِیک در جبهه انقلاب

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص تکثر نامزدهای احتمالی در جبهه انقلاب در جریان انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: طبق قانون اساسی، همه در نامزد شدن و رأی دادن آزاد هستند و اگر شرایط قانونی را داشته باشند، می‌توانند در این میدان حاضر شوند و این زمینه را هم انقلاب اسلامی و خون شهدا فراهم کرده است.

جلال‌زاده در عین حال تأکید کرد: اما باید با عقلانیت به موضوعات نگاه کرد؛ فرصت ریاست جمهوری جای آزمون و خطا نیست که به صرف چند صباح کار اجرایی، افرادی خود را به مردم عرضه کرده و رأی گروهی از مردم را بسوزانند.

وی تأکید  کرد: افرادی باید در صحنه حاضر شوند که اقبال عمومی داشته باشند، اما واقعیت موجود این است که وقتی اسامی برخی افراد را می‌بینیم به نظر می‌رسد آنها نامزدهای فِیک هستند و فقط می‌خواهند مطرح شوند و بعدا ادعای ارث کنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: این خیلی زشت است که با چنین تصمیماتی، مردم را سر کار بگذاریم و با ایجاد تشتت، آنها را از انتخاب اصلح باز بداریم.

جلال‌زاده افزود: بر این اساس، کسانی که اطلاق رجل سیاسی در آنها صادق است، در میدان حاضر شوند و ما نیز به همه کسانی که احساس تکلیف می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم قدری عقلانیت نشان دهند؛ هواداران آنها هم از رفتارهای هیجانی در فضای مجازی و تشویق‌های بی‌مورد و گزافه‌گویی و احیانا چاپلوسی خودداری کنند.


منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر