کد خبر: 103944
A

محسنی بندپی: نگذاریم همه استا‌ن‌های کشور، خوزستان شود/ کرونای جهش یافته به هیچ‌کس رحم نمی‌کند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد ایام سفرهای نوروزی نزدیک است اما چیزی که این وسط مهم است این است که نگذاریم همه شهرها با اقدامات انفعالی مانند خوزستان وضعیت قرمز در برابر این بیماری پیدا کنند.

محسنی بندپی: نگذاریم همه استا‌ن‌های کشور، خوزستان شود/ کرونای جهش یافته به هیچ‌کس رحم نمی‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدعلی محسنی‌بندپی درباره سفرهای نوروزی و احتمال شروع موج چهارم کرونا در کشور، اظهار داشت:ما نباید بگذاریم سایر استان‌ها مانند خوزستان شود. لااقل اگر نتوانستیم مشکل خوزستان را حل کنیم حداقل می‌توانیم با پیشگیری از بروز وضعیتی مشابه این استان در سایر استان‌ها جلوگیری کنیم.

 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:حفظ فاصله اجتماعی، پرهیز از سفرهای غیر ضرور و ثابت نگه داشتن وضعیت سفید و زرد در شهرهایی که چنین وضعیتی دارند از مهم‌ترین اقدامات است.

 
 

وی خاطر نشان کرد: باید وضعیت شهرهایی که نارنجی هستند را به سمت زرد ببریم، نه این که هنوز وضعیت آنها نارنجی است به سمت قرمز شدنشان هجوم بیاوریم.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید در ایام نوروز بگونه ای رفتار کنیم که شهرهای قرمز به سمت نارنجی شدن ، شهرهای نارنجی‌ به سمت زرد شدن و شهرهای زرد به سمت سفید شدن پیش بروند و دست آخر نگذاریم شهرهای سفید وضعیتی که دارند تغییر کند تا این سیکل باطل انفعالی را که در مقابل ویروس انجام می‌دهیم را متوقف کنیم.

 

وی تاکید کرد: حرکت های انفعالی در مقابل ویروس کرونا ما را همچنان درگیر این ویروس خواهد کرد مگر این که واقعا رفتارهایمان را به گونه ای تغییر دهیم تا اطمینان حاصل شود که ویروس کاملا از بین رفته است. اما متاسفانه با این رفتارهای انفعالی به محض این که ویروس از آن حالت وحشیانه خارج می شود و شیوع‌اش کمتر و تعداد فوتی ها کمتر می شود ،دوباره ما روز از نو روزی از نو؛ تمام رفتارهای قبلی‌مان را بدون هیچ گونه مراقبت انجام می دهیم.

 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از افرادی که به دنبال سفر به شهرهای قرمز هستند، گفت: افرادی که سفر می روند قطعا از مراکز تفریحی، تاریخی و بازارها بازدید خواهند کرد و اگر در این گشت وگذارها و تجمعات، یک نفر ناقل باشد به راحتی میتواند ویروس کوئید نوزده را به همه آنها منتقل کند.

 

محسنی بندپی ادامه داد: یکی از دوستان جراح برای بار سوم مبتلا شدند؛در همه بیماری های ویروسی هنگامی که انسان یک بار مبتلا شود به واسطه تشکیل پادتن در بدن بر علیه ویروس احتمال ابتلا آن ویروس مجدداً بسیار نادر است اما چه اتفاقی می‌افتد که یک فرد برای بار سوم مبتلا می‌شود؟

 

وی با بیان اینکه چهره ویروس مرتب در حال تغییر است، خاطر نشان کرد: ابتلا به یک نسخه از ویروس کرونا آن را فقط در مقابل یک مورد آن ایمن میکند نه در مقابل چهره های جدیدتر ویروس چرا که مشاهده می کنید یک فرد برای بار سوم مبتلا شده است و چهره این ویروس دائما در حال تغییر است.

 

محسنی بند‌پی با تاکید بر اینکه هیچگاه برای سفر کردن دیر نیست و سفر رفتن در این شرایط بازی با مرگ است، تصریح کرد: شهرهایی که قرمز است باید در آنها ممنوعیت ورود و خروج به آن شهرها با جدیت و سختگیری اجرایی شود. معتقدم حتی شهرهایی که نارنجی و زرد هم هستند باید ممنوعیت ورود و خروج داشته باشند چرا که با یک سهل‌انگاری این شهرها هم می‌توانند قرمز شوند.

 

وی ادامه داد: سفر به شهری که وضعیت مطلوبی ندارد جایز نیست ، حتی معتقدم سفر به شهری هم که وضعیت مطلوبی دارد بازهم جایز نیست چرا که هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سختی‌هایی که مردم ایران در طول این یکسال اخیر با آن مواجه بوده و از تمامی تفریحات خود بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا منصرف شده اند، اظهار کرد: یادآور شد: در طول یک سال گذشته مردم شریف ایران یک واقعه تاریخی را رقم زدند، سیزده به‌در ‌ در منزل خودشان ماندند و در ایام عید نیز سعی کردند از دید و بازدید های مختلف پرهیز کنند. امسال هم من به عنوان عضوی از کادر نظام سلامت خواهش میکنم که مردم خویشتن دار باشند و برای جان خودشان و عزیزانشان بیش از رفتن به یک سفر ارزش قائل شوند.

 

وی با بیان این‌که ویروس انگلیسی کودک و جوان نمی‌شناسد و به هیچ کسی رحم نمی‌کند، گفت:نسخه های قبلی ویروس فقط افرادی که زمینه بیماری داشتند و بالای ۶۵  سال بودند درگیر و تنها به سیستم ریوی حمله می‌کرد اما امروز مشاهده می کنید این ویروس نه تنها همه سنین را درگیر می‌کند بلکه منحصر به ریه و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نبوده و افراد سالم را هم درگیر می کند .

 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص علت افزایش مرگ و میر به دلیل ابتلا به ویروس انگلیسی کرونا گفت: ویروس انگلیسی کرونا سیستم‌های گوارشی، کلیوی و ریوی را درگیر می‌کند به همین علت است که جان باختگان این نوع ویروس بیشتر است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر