کد خبر: 103993
A

خط و نشان «سردار جوکار» درباره صلاحیت نامزدهای شورا شهر و روستا/ این بار کوتاه کوتاه نمی‌آییم

رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس گفت: در دوره‌های قبل نگاه‌های سیاسی بر بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات شوراها سایه افکنده بود اما این‌بار از مُرّ قانون کوتاه نخواهیم آمد.

خط و نشان «سردار جوکار» درباره صلاحیت نامزدهای شورا شهر و روستا/ این بار کوتاه کوتاه نمی‌آییم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدصالح جوکار در خصوص بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها اظهار داشت: در حال حاضر هیئت نظارت مرکزی شکل گرفته و در استان‌ها نیز هیئت‌های نظارت تشکیل شده است.

وی در خصوص اقدامات ویژه مجلس یازدهم برای جلوگیری از تائید صلاحیت افراد فاسد در انتخابات شوراها گفت: تدابیری در این خصوص در نظر گرفته شده که در سطح استان‌ها، هیئت‌هایی تشکیل شود. انتخاب اعضای هیئت‌های اجرایی و تائید صلاحیت نامزدهای شوراها در اختیار این افراد است.

رئیس کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس ادامه داد: همچنین مقرر شده که از همه مراجع علاوه بر مراجع چهارگانه برای بررسی صلاحیت نامزدها استعلام گرفته شود. متاسفانه پیش از این نگاه‌های سیاسی بر انتخابات شوراها سایه افکنده بود که مانع از اجرای مُرّ قانون می‌شد. باید مُرّ قانون اجرایی شود. طبق قانون، علاوه بر مراجع چهارگانه، باید از همه مراجع ذیربط استعلام‌های لازم برای بررسی صلاحیت داوطلبان گرفته شود.

جوکار تأکید کرد: تلاش داریم تا افراد شایسته تائید صلاحیت شوند. علاوه بر این باید نظارت بر عملکرد شوراها افزایش یابد. در طرح اصلاح قانون انتخابات تلاش داریم مصوب کنیم که هیئت‌های مرکزی پس از انتخابات نیز بر عملکرد شوراها نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: در بررسی صلاحیت نامزدهای شوراها از مرّ قانون کوتاه نمی‌آییم.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر