کد خبر: 104000
A

فداحسین مالکی: ۶ گذرگاه‌ رسمی دیگر بین ایران و پاکستان ایجاد می شود تا حادثه سراوان دیگر تکرار نشود

رییس فراکسیون مرزنشینان مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات این فراکسیون با سفرای کشورهای همسایه، گفت: با سفرای ۱۵ کشور همسایه در ایران، جلساتی خواهیم داشت که ماه پیش میزبان سفیر پاکستان در ایران بودیم و در این هفته سفیر عراق به فراکسیون دعوت خواهد شد.

فداحسین مالکی: ۶ گذرگاه‌ رسمی دیگر بین ایران و پاکستان ایجاد می شود تا حادثه سراوان دیگر تکرار نشود

به گزارش دیده بان ایران؛ فدا حسین مالکی با اشاره به حل مشکلات مناطق مرزی کشور، گفت: نیاز است بازنگری در نگاه‌های سنتی که نسبت به استان های مرزی و تجاری از سوی مسوولین وجود دارد، شکل بگیرد تا از ظرفیت مرزها برای توسعه مناطق استفاده شود؛ اما بسیاری از نیازهای مردم به علت تنگ نظری‌هایی که در دولت وجود داشته، عملی نشده است؛ بنابراین شاهد خود تحریمی در کشورمان هستیم.

او ادامه داد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر، فراکسیون مرزنشینان با ۱۳۸ نماینده تشکیل شد که با آقای جهانگیری جلسه‌ای داشتیم که قرار شد قوانین دست و پا گیری که مشکلاتی برای مناطق مرزی ایجاد کرده را حذف و بر اساس نیازها و فرهنگ منطقه عمل کنند؛ جلساتی هم با وزیر امور خارجه، وزیر کشور و وزیر صمت داشتیم که همه به این نتیجه رسیدند گام بزرگی که مجلس و دولت می‌خواهد بردارد، می تواند خودتحریمی را در کشور از بین برده و به اقتصاد کشور کمک کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سفرای کشورهای همسایه در فراکسیون مرزنشینان مجلس، گفت: چندی قبل با سفیر پاکستان جلسه داشتیم که موضوعات فی مابین به طور کامل بررسی شد. همچنین قرار شده است با سفرای ۱۵ کشور همسایه در ایران، جلساتی داشته باشیم که در این هفته سفیر عراق در ایران، به فراکسیون دعوت خواهد شد.

مالکی در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با سفیر پاکستان داشتیم قرار شد ۶ گذرگاه رسمی دیگر بین دو کشور اضافه و مراکز صنعتی و تجاری هم در مرزها تشکیل شود؛ بنابراین با انجام این کارها به سمت استفاده از ظرفیت های منطقه پیش می رویم تا حوادثی مثل سراوان و کردستان را شاهد نباشیم.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر