کد خبر: 104015
A

فعال سیاسی اصولگرا: رئیسی و قالیباف نباید در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کنند

حسین کنعانی‌مقدم گفت: متاسفانه در مجلس یازدهم فراکسیونی منسجم نیست و به عنوان مثال در جریان بررسی کلیات بودجه به همین دلیل نمایندگان با بی‌دقتی طرح کمیسیون تلفیق را با این ذهنیت که این طرح از سوی دولت ارائه شده است، رد کردند تا هم تعجب همه را برانگیزند و هم اجازه واکنش سیاسی به دولت بدهند.

فعال سیاسی اصولگرا: رئیسی و قالیباف نباید در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کنند

به گزارش دیده بان ایران، عملکرد مجلس یازدهم در مدتی که از آغاز به کار آن گذشته مورد قضاوت‌های بسیاری قرار گرفته است. شکل ارتباط نمایندگان مجلس با سایر نهادهای حاکمیتی و دولتی و اظهارنظرهای گاه و بیگاه آنان نوع نگاه به این مجلس و شرایط پیرامون آن را متفاوت از ادوار پیشین کرده است.

 

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در این باره اظهار کرد: یکی از مسائلی که برای مجلس خیلی اهمیت دارد این است که باید فراکسیونی قوی تشکیل شود تا هنگام رأی دادن، شرایط در فراکسیون به بحث و نظر گذاشته شود و از این طریق با خردِ جمعی تصمیمی صحیح گرفته شود.

 
 

وی افزود: متاسفانه در مجلس یازدهم فراکسیونی منسجم نیست و به عنوان مثال در جریان بررسی کلیات بودجه به همین دلیل نمایندگان با بی‌دقتی طرح کمیسیون تلفیق را با این ذهنیت که این طرح از سوی دولت ارائه شده است، رد کردند تا هم تعجب همه را برانگیزند و هم اجازه واکنش سیاسی به دولت بدهند.

 

دبیر کل حزب سبز در ادامه گفت: همچنین نمایندگان مجلس فعلی انسجام لازم را ندارند و به طور فردی رأی می‌دهند. در نتیجه چه در بُعد نظارتی و چه به لحاظ قانون‌نویسی منطق‌گرایی و لحاظ کردن واقعیت‌های جامعه مشاهده نمی‌شود و در نهایت مجلسی ضعیف پدید می‌آید.

 

او اضافه کرد: در چنین شرایطی از رئیس مجلس توقع می‌رود با مدیریت صحیح ضعف‌ها را حتی‌المقدور بپوشاند. به عنوان مثال در هیچ دوره‌ای یک رئیس مجلس تا این حد اقدام به سفر استانی نمی‌کرد. ایشان در حالی بر رفتن به این شهر و آن شهر اصرار دارد که هر نماینده هر شهری به لحاظ قانونی می‌تواند مطالبات حوزه انتخابیه‌اش را از دولت طلب کند.

 

این فعال سیاسی اصولگرا توضیح داد: به نظر من سران قوا باید از فکر شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بیرون بیایند و همه تلاش‌شان را برای کار مهم خود به کار گیرند. در این صورت مجلس و قوه قضائیه می‌توانند در راستای گذر از این شرایط دشوار مثمرثمر باشند.

 

حسین کنعانی‌مقدم در پایان گفت‌: تمرکز مسئولان نهادهای مختلف بر انتخابات هزینه‌ساز است و کشور را از مسیر بهبود شرایط دور می‌کند.

منبع: اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر