کد خبر: 104039
A

علی‌محمد نمازی: محسن هاشمی نامزد نهایی کارگزاران است/ محمد عطریانفر: جهانگیری گزینه اول کارگزاران است

حزب کارگزاران انقلاب اسلامی در فاصله 100 روز مانده تا انتخابات ریاست جمهوری در معرفی گزینه انتخاباتی خود دچار چالش و سردرگمی شده اند.

علی‌محمد نمازی: محسن هاشمی نامزد نهایی کارگزاران است/ محمد عطریانفر: جهانگیری گزینه اول کارگزاران است

به گزارش دیده بان ایران؛ ‌علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، درباره حمایت برخی رسانه‌های اصلاح‌طلبان از کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات 1400 به‌ نمایندگی از جریان اصلاحات به «تسنیم» گفت: «حداقل در حزب کارگزاران و مجمع نمایندگان ادوار که بنده در آنها حضور دارم، تاکنون بحثی درباره اینکه مثلا بحران‌های پیش‌روی کشور این چند مسئله است و برای برون‌رفت از این بحران‌ها آقای سیدحسن خمینی می‌تواند بهترین گزینه باشد، نشده است». او با بیان اینکه «البته شاید گروه‌های دیگری به این جمع‌بندی رسیده‌اند که راه برون‌رفت از شرایط فعلی کشور ورود آقای سیدحسن خمینی به عرصه انتخابات و حمایت از ایشان باشد»، خاطرنشان کرد: «به‌هرحال جایگاه آقای حسن خمینی که یادگار حضرت امام است، باید حفظ شود و توصیه بنده به ایشان این است که کاندیدای ریاست‌جمهوری نشود». نمازی ضمن توضیح درباره وضعیت انتخاباتی حسن خمینی از محسن هاشمی هم نام برد و گفت: «تا آنجا که بنده اطلاع دارم، کاندیدای نهایی حزب کارگزاران آقای محسن هاشمی است». این سخن نمازی در‌ حالی است که چندی ‌پیش حسین مرعشی درباره اولویت حمایت اصلاح‌طلبان از برخی شخصیت‌هایی که نامشان به میان آمده است، ‌در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» این‌گونه بیان کرده بود: «چیزی که در‌حال‌حاضر فراوان است الحمدلله کاندیدا است؛ بنابراین کاندیدا کم نداریم بلکه نفر زیاد است؛ آن‌طور‌که بنده در ذهنم منظم کرده‌ام، ابتدا آقای ظریف است که الان بیشتر مطرح است، بعد آقای زنگنه، آقای جهانگیری و آقای بی‌طرف را هم بعضی از دوستان پیشنهاد می‌کنند، آقای محسن هاشمی، دکتر همتی هم ممکن است جزء کسانی باشند که مطرح می‌شود، آقای اردکانیان نیز ممکن است مطرح شود، آقای صادق خرازی و آقای عارف هم خودشان اعلام کرده‌اند».

محمد عطریانفر هم در گفت‌وگو با «ایرنا» به نوعی جهانگیری را گزینه اول کارگزاران دانسته بود: «جهانگیری از برجسته‌ترین نیروهای حزب است. اعضا به او تعلق خاطر زیادی دارند. مسلما اگر جبهه اصلاحات و شخص اسحاق جهانگیری موافق نامزدی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری باشد، بی‌تردید جزء گزینه‌های حزب کارگزاران سازندگی خواهد بود».حالا و بعد از این اظهارنظرها نمازی اعلام کرده است که هاشمی گزینه نهایی کارگزاران است و باید منتظر ماند و دید. باید دید که آیا واقعا کارگزاران از شخصیت‌هایی مانند ظریف و جهانگیری عبور کرده‌اند یا آنکه به این اطمینان رسیده‌اند که ایشان در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر