کد خبر: 104114
A

وزیر احمدی نژادی: فضای مجازی بی حساب و کتاب باعث شد تا یک کودک ۱۱ساله «قمار باز» شود

محمدمهدی زاهدی نوشت: متاسفانه اخیرا شنیدیم یک کودک ۱۱ساله به جای آنکه در شبکه شاد به تحصیل بپردازد، وارد شبکه‌های قمار شده و با به دست آوردن رمز عابربانک مادرش ۵۰ میلیون تومان از سرمایه خانواده‌اش را در قمار به باد داده است. متاسفانه اجازه ندادند شبکه شاد با وجود ۱۴ میلیون دانش‌آموز زیر چتر شبکه ملی اطلاعات آورده شود و نباید اجازه می‌دادیم این فضا آلوده شود.

وزیر احمدی نژادی: فضای مجازی بی حساب و کتاب باعث شد تا یک کودک ۱۱ساله «قمار باز» شود

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدمهدی زاهدی وزیر علوم دولت محمود احمدی نژاد درباره معایب فضای مجازی در روزنامه وطن امروز نوشت: سلامت شبکه ملی اطلاعات بحثی است که چند سال است در کشور ما مطرح شده و مطالبه جریان اخلاق‌مدار کشور محسوب می‌شود و ربطی به گرایش‌های سیاسی ـ جریانی ندارد. 

با توجه به تهدیدات جدی‌ای که علیه خانواده در فضای مجازی و علیه فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی وجود دارد، ضرورت ایجاد و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بیش از پیش احساس می‌شود تا بتوانیم خودمان داده‌هایی را که نیاز داریم در فضای مجازی منتشر و محتوای موجود در فضای مجازی را هدفمند کنیم. 
این در حالی است که با توجه به گام دوم انقلاب اسلامی باید قدم‌های اساسی برای برون‌رفت از مشکلات فضای مجازی برداریم و تهدیدات موجود در این فضا را تبدیل به فرصت کنیم و بدانیم استفاده از فضای مجازی اجتناب‌ناپذیر است. متاسفانه فضای مجازی در کشور ما به دلیل ضعف مجریان و ضعف قانون، خیلی تحت نظارت جدی نبوده و در آن بی‌حساب و کتاب مطالب آلوده وجود دارد و بارگذاری می‌شود، هر چند منکر برخی محتواهای مناسب در فضای مجازی نیستم. حسن فضای مجازی بیش از مضرات آن است اما همواره محتوای خلاف شرع و خلاف اخلاق و مغایر آرمان‌ها و ارزش‌های خانواده بیشتر بازتاب پیدا می‌کند و ممکن است اقدام آلوده یک فرد، ۹۹ فرد دیگر را آلوده کند. 
یکی از مشکلاتی که امروز کشور در حوزه فضای مجازی با آن مواجه است، خلأ قانونی است، زیرا در حال حاضر براحتی در فضای مجازی تهمت‌های زشت و ناروا ‌زده می‌شود، از طرفی هم فضاسازی مثبت و منفی به نفع برخی اشخاص حقیقی انجام می‌شود، به طوری که مسائل کوچک را بزرگ کرده و مسائل بزرگ را کوچک جلوه می‌دهند. از دولت حسن روحانی به دلیل قصور جدی در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات گلایه‌مندیم؛ دولت تدبیر و امید درباره اینترنت ملی تسامح کرده و کوتاهی به خرج داده است. 
متاسفانه اخیرا شنیدیم یک کودک ۱۱ساله به جای آنکه در شبکه شاد به تحصیل بپردازد، وارد شبکه‌های قمار شده و با به دست آوردن رمز عابربانک مادرش ۵۰ میلیون تومان از سرمایه خانواده‌اش را در قمار به باد داده است. متاسفانه اجازه ندادند شبکه شاد با وجود ۱۴ میلیون دانش‌آموز زیر چتر شبکه ملی اطلاعات آورده شود و نباید اجازه می‌دادیم این فضا آلوده شود. 
در تمام کشورهای پیشرفته دنیا شبکه ملی اطلاعات وجود دارد و فضای مجازی بشدت کنترل‌شده است؛ البته کنترل فضای مجازی در هر کشور معانی متفاوتی داشته و از این کشور تا آن کشور متفاوت است ولی در مجموع بر اساس فرهنگ و تمدن و قوانین موجود در هر جا، خطوط قرمز متعددی وجود دارد که متاسفانه فضای مجازی در ایران یله و آزاد بوده و در این زمینه کوتاهی صورت گرفته است. 
فضای مجازی در کشور ما دارای ابعاد مختلفی است، چرا که در حال حاضر این حوزه بی‌صاحب بوده و متولی خاصی برای پاسخگویی به مشکلات و معضلات آن وجود ندارد. 
*عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر