کد خبر: 104174
A

غلامرضا مصباحی مقدم: جامعه روحانیت به عنوان بازوی رهبری حفظ نظام را وظیفه خود می داند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت تجمعی از علما و صاحب نظران است که به عنوان بازوی رهبری حفظ و نگهداری از انقلاب اسلامی و نظام را وظیفه خود می دانند بنابراین شایسته نیست مجموعه ای که قصد خیر و نگاه ملی دارد و برای هدایت به میدان آمده است و کسب قدرت یا هدف و نگاه شخصی، جریانی و جناحی را دنبال نمی کند، کسی بخواهد تعاریف دیگری را به آن نسبت دهد.

غلامرضا مصباحی مقدم: جامعه روحانیت به عنوان بازوی رهبری حفظ نظام را وظیفه خود می داند

به گزارش دیده بان ایران؛ اصولگرایان حول محور جامعه روحانیت مبارز مکانیزم انتخاباتی خود را شکل دادند و بنا دارند با وحدت رویه در رقابت سیاسی پیش رو عمل کنند اما برخی که این اتفاق را به ضرر منافع باندی و گروهی خود می بینند، به آن هجمه می کنند.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره اولویت‌های اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: این انتخابات باید با شور و مشارکت حداکثری برگزار شود. این نیازمند معرفی کاندیدای دارد یعنی کسی که توانایی لازم را برای بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور داشته باشد.

وی افزود: اصولگرایان تنها نباید به معرفی نامزد توانمند اکتفا کنند بلکه باید داشتن تیم قوی مبنا قرار گیرد. تیمی که هم بُعد روابط خارجی ایران را بخصوص در کشورهای منطقه و همسایگان تقویت کند و هم بُعد اقتصاد ملی را گسترش دهد به طوریکه کشور باید از این وضعیت بی ثبات کنونی که الان وجود دارد و ملت از آن رنج می برند، خارج شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت بازگشت ثبات به عرصه اقتصادی کشور و احیای ارزش پول ملی اظهار کرد: ایران این ظرفیت را دارد که رشد اقتصادی را تجربه و کیک ثروت ملی ما همراه با توزیعی عادلانه افزایش پیدا کند. ثروت ملی ما از این قابلیت برخوردار است که هر 5 سال یکبار دو برابر شود ولی متأسفانه به دلیل ضعف و ندانم کاری مدیریتی و پایین بودن کارآمدی این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: انتظار داریم رئیس جمهور آینده با رأی بالایی انتخاب شود و همراه کابینه اش برای حل مشکلات اساسی کشور گام های عملی بردارد. پیچیدگی کارها را باید سهل کرد. معتقدم سال 1400 باید سال شفاف سازی کامل باشد. الان تقریبا همه دستگاه های حاکمیتی به صورت الکترونیک اطلاعات خود را در اختیار دارند اما این اطلاعات هنوز با هم مرتبط و متصل نشده است. یکپارچه سازی اطلاعات موجب شفاف سازی همه فعالیت ها می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: گاهی ما به عناوین مختلف سیاسی خط کشی های غیر حقی کرده ایم، موجب محرومیت جامعه ما از خدمت رسانی شایسته ترها و توانمندترها شده است. هر رئیس جمهوری که سر کار می آید تیمی را انتخاب می کند که تنها از یک گرایش سیاسی برخوردارند، حال آنکه افراد بسیار توانمندی در نقطه مقابل هستند که احساس می کنند به بازی گرفته نشده اند.

وی درباره هجمه های اخیر به جامعه روحانیت مبارز افزود: گاهی بعضی مواضعی می گیرند که پسندیده نیست. جامعه روحانیت نه خودمحور است به این معنا که حرف و موضعش کلام اساس و مبنا است و بقیه باید تبعیت کنند و نه منافعی دارد که بخواهد آنها را دنبال کند.

مصباحی مقدم یادآور شد: جامعه روحانیت تجمعی از علما و صاحب نظران است که به عنوان بازوی رهبری حفظ و نگهداری از انقلاب اسلامی و نظام را وظیفه خود می دانند بنابراین شایسته نیست مجموعه ای که قصد خیر و نگاه ملی دارد و برای هدایت به میدان آمده است و کسب قدرت یا هدف و نگاه شخصی، جریانی و جناحی را دنبال نمی کند، کسی بخواهد تعاریف دیگری را به آن نسبت دهد.

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر