کد خبر: 104236
A

علم‌الهدی: مردم ما نمی‌توانند حتی یک سیب بخورند/ سال گذشته، سال بدبختی آمریکا بود

علم الهدی: سال گذشته، سال بدبختی آمریکا بود. آمریکا درهمه جا شکست خورد. در درجه اول در فشار حداکثری علیه ما شکست خورد و علی‌رغم اینکه بالاترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال کرد تا مردم را علیه نظام بشوراند، اما خود شکست خورد. همچنین‌ آمریکا در عراق و سوریه نیز شکست خورد و از نظر مردم این دو کشور، آمریکا منفورترین است و در همه جنگ‌ها این دو کشور پیروز شدند و آمریکا شکست خورد.

علم‌الهدی: مردم ما  نمی‌توانند حتی یک سیب بخورند/  سال گذشته، سال بدبختی آمریکا بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در سخنرانی امروز جمعه خود گفت: 

* در سالی که گذشت مردم‌ ما با التهاب کرونا زندگی را شروع کردند و حالا که دارد پایان می‌یابد مردم سال جدید را نباید با دغدغه معیشت شروع کنند. عزیزان ما در مسئولیت‌های مختلف یک حرکت جهادی کنند و از اعضای کادر درمان یاد بگیرند که چطور با فداکاری به مردم در برابر کرونا کمک کردند. مردم دارند در گرانی دست و پا می‌زنند. دردآور است که در این کشور بسیاری نمی‌توانند حتی یک سیب بخورند.

* (با بیان اینکه دنیای غرب به عنوان مدعیان تمدن در مدیریت کرونا عاجز ماندند): این کشورها در درمان ناتوان‌ مانده بودند و کار به جایی کشیده شده بود که برای نجات جوانان خود، از نجات سالمندان صرف نظر می‌کردند. در حالیکه مردم و نظام‌ما درخشیدند. انسان‌های وارسته و تحت رهبری مقام‌ معظم رهبری در این مملکت، این‌ کشور را درخشان کردند.

* (با تاکید بر اینکه سال گذشته، سال بدبختی آمریکا بود): آمریکا درهمه جا شکست خورد. در درجه اول در فشار حداکثری علیه ما شکست خورد و علی‌رغم اینکه بالاترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال کرد تا مردم را علیه نظام بشوراند، اما خود شکست خورد. همچنین‌ آمریکا در عراق و سوریه نیز شکست خورد و از نظر مردم این دو کشور، آمریکا منفورترین است و در همه جنگ‌ها این دو کشور پیروز شدند و آمریکا شکست خورد.

* (با اشاره به دغدغه‌های مردم در سال ۹۹): مردم از طرفی درگیر کرونا، از طرفی تحت فشار تحریم و از طرفی تحت تاثیر سوء مدیریت دستگاه‌های مدیریتی و اجرایی بودند. متاسفانه بازار بورس مردم ما را دغدغه‌مند کرد و و اجرای سیاست‌های غلط در بازار ارز و طلا مشکلات اقتصادی برای ما به وجود آورد و از ارزش پول ملت کاست.

* مسئله نظارت ناقص بر تنظیم بازار کالاهای اساسی و گرانی‌هایی که مردم را دچار مشکل در تامین غذای خود کرد، موجب پریشانی آنان شد. عدم نظارت بر صادرات و واردات هدفمند، بزرگترین ضربه‌ای بود که به پیکر اقتصادی کشور وارد شد. عدم‌ مقابله با پدیده شوم دلال‌گری که منشا تمام‌ مشکلات اقتصادی است، گره زدن اقتصاد کشور به برجام و دل بستن به وعده‌های پوچ آمریکا و اروپا که هنوز هم دست‌ بردار نیستند، بزرگترین ضربه را به ما زد.

* چه بسا اگر این سوء مدیریت‌ها نبود و اقتصادمان را با تکیه برخودمان مدیریت می‌کردیم، شاید سال ۹۹ با وجود کرونا می‌توانست سال بسیار خوبی برای ما باشد. قوه قضائیه نباید در برابر این مشکلات ساکت بایستد. در این مملکت همه دستگاه‌ها باید این بلای گرانی را از سر مردم کم کنند.

*  در کشور ما همه چیز هست اما به خاطر وجود دلال‌ها و سوء مدیریت‌ها مردم دست و پا می‌زنند، آن وقت یک مشت آدم به جان مردم افتادند و برای خود میلیارها ذخیره می‌کند. مقام‌ معظم رهبری فرمودند حل گرانی کار آسانی‌ست و دشوار نیست، پس مسئولین ما باید با یک حرکت جهادی، گرانی را از بین ببرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر