کد خبر: 10425
A

عباس عبدی: توجه چندانی به فراکسیون امید ندارم؛ بیشتر روی نیروهای سیاسی بیرون از مجلس حساب می‌کنم

عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی در بخشی از مصاحبه اخیر خود به وضعیت فراکسیون امید مجلس دهم پرداخته است.

عباس عبدی: توجه چندانی به فراکسیون امید ندارم؛ بیشتر روی نیروهای سیاسی بیرون از مجلس حساب می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی در بخشی از مصاحبه خود با ایرنا به وضعیت فراکسیون امید مجلس دهم پرداخته است؛ عبدی در این مصاحبه گفته است:

شعارهای گروههای مختلف سیاسی در ایران بیشتر به شوخی شبیه است و نباید آن را جدی گرفت. شعار در ایران به ندرت بر اساس واقعیات است. یک شخص، صدر و ذیلش فساد است ولی شعار مبارزه با فساد می دهد.

گروهها یک چیزی می گویند تا مردم خوششان بیاید وگرنه شعار آرامش واقعا معلوم نیست از کجا آمده است؟ قصد تحقیر این شعارها را ندارم اما شعار وقتی اهمیت دارد که اگر شما از 90 درصد رای دهندگان سوال کنید بدانند شعار فلان گروه چه بوده است مانند شعار تدبیر و امید آقای روحانی که بخش اعظم جامعه از آن مطلعند و در ذهن ها مانده است.

من که در حوزه سیاست فعال هستم اولین بار است شعار ائتلاف امید را می شنوم. در ایران اصولا نمی توان گروهها را از روی شعارهایشان ارزیابی کرد.

اما اصطلاح ریزش نیروها در فرآیند شکل گیری فراکسیون امید را قبول ندارم چونکه در وضعیتی که شورای نگهبان، نامزدهای این گروه را تا چند رده رد صلاحیت می کند نمی توان واقعیت نامزدهای جدید را ارزیابی کرد.

نمی گویم برخی از این نامزدها، دورویانه و منافقانه رفتار کرده اند بلکه منظورم این است که وقتی شما مجبور می شوید از نیروهای ناشناخته حمایت کنید نمی توانید رفتاری را که وی بعد از نمایندگی از خود بروز می دهد پیش بینی کنید.

بنابراین نباید از این فراکسیون توقع زیادی داشت. شخصا توجه چندانی به این فراکسیون ندارم بلکه بیشتر روی نیروهای سیاسی بیرون از مجلس حساب می کنم، اگر اینها خوب کار کنند روی عملکرد فراکسیون امید هم تاثیر مثبت می گذارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر