کد خبر: 104421
A

سردار جلالی: جلوی ولنگاری در فضای مجازی را می گیریم

سردار حلالی: ولنگاری تقدیم دودستی این فضا به دشمن برای اجرای انواع عملیاتهای شناختی در شرایط جنگ اقتصادی است.

سردار جلالی: جلوی ولنگاری در فضای مجازی را می گیریم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار غلامرضا جلالی، با اشاره به بیانات اخیر رهبری انقلاب درخصوص ضرورت مدیریت فضای مجازی گفت: رهنمودهای رهبری عزیز در راستای استفاده حداکثری از فرصت‌های فضای مجازی در مسیر پیشرفت و ارتقای ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از ارکان اصلی پیشرفت کشور در همه عرصه‌هاست، گفت: در حوزه ارائه خدمات به مردم، توسعه کسب و کارها، فضای رسانه‌ای و موارد دیگر، فضای سایبری یک فرصت بی‌انتهاست.

جلالی افزود: رهبری عزیز قریب به یک دهه است که با فرامین و رهنمودهای خود درصدد توسعه بستر بهره‌مندی جامع، سالم و بومی از فضای مجازی هستند که مهمترین این تدابیر راه‌اندازی شورای عالی فضای مجازی به عنوان یک نهاد سیاستگذار است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه فضای سایبری همچون سایر فناوری‌ها دو لبه فرصت و تهدید را توامان داراست، گفت: هر ملت و کشوری متناسب با الگوی های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خاص خود با این پدیده مواجهه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی مدعی الگوهای توسعه غربی هستند اما الفبای مدیریتی آنها را هم رعایت نمی‌کنند، افزود: اتحادیه اروپایی، چین، روسیه و حتی اخیرا برخی‌ کشورهای درحال توسعه همچون ترکیه درحال تدوین و اجرایی سازی الگوهای بومی در توسعه فضای مجازی هستند اما در کشور ما برخی از پدران لیبرالیسم هم لیبرال‌تر شدند و حتی اجازه نمی‌دهند استانداردهای اخلاقی در سطح اتحادیه اروپا در حوزه محتوای غیراخلاقی و یا نشر اطلاعات و داده‌های غلط اعمال شود.

جلالی با بیان اینکه همین چند وقت پیش دولت ترکیه برخی شبکه های اجتماعی آمریکایی را ملزم به تبعیت از قوانین این کشور کرد، افزود: اگر همین حرف در ایران زده شود مدیران لیبرال و رسانه‌های همسوی آنها ایران را به عقب‌افتادگی و عدم فهم مبانی توسعه محکوم می‌کنند.

سردار جلالی: ولنگاری در فضای مجازی بزرگترین ظلم به مردم است /در کشور ما برخی از پدران لیبرالیسم هم لیبرال‌تر شدند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با انتقاد از اینکه برخی در کشور با پرستیژ روشنفکری به جای مدیریت فضای مجازی ولنگاری مدیریتی را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: این ولنگاری بزرگترین ظلم به مردم و ظرفیت‌های عظیم فضای مجازی در مسیر پیشرفت ایرانی اسلامی و تقدیم دودستی این فضا به دشمن برای اجرای انواع عملیاتهای شناختی در شرایط جنگ اقتصادی است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم همه مسئولان کشور به حکمرانی فضای مجازی به عنوان یک مقوله مرتبط با منافع ملی نگاه کنند و از رفتارهای سیاسی و کوتاه مدت و بعضاً انتخاباتی در این حوزه بپرهیزند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر