کد خبر: 10443
A
لاریجانی در دیدار وزیر خارجه سوریه:

ایران همواره بر حمایت‌هایش از ملت سوریه ادامه می‌دهد

رئیس مجلس در میدان مقاومت و عرصه‌های مختلف سیاسی بر حمایت‌هایش از ملت سوریه ادامه می‌دهد، گفت: ملت سوریه در نهایت پیروز این میدان خواهند بود.

ایران همواره بر حمایت‌هایش از ملت سوریه ادامه می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه ضمن تبریک پیروزی‌های دولت، ارتش و مردم سوریه در مبارزه با تروریست‌ها و آزادسازی شهر حلب، گفت: پیروزی‌های به دست آمده نشان‌دهنده مقاومت و پایداری مردم، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه است که در نهایت به شکست تروریست‌ها انجامید و در حال حاضر شرایط خوبی برای بازگرداندن ثبات و امنیت سوریه فراهم شده است.

وی ضمن مهم ارزیابی کردن راه‌حل سیاسی بر مبنای گفت‌وگوی سوری- سوری، افزود: سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر تروریسم و صهیونیسم است و از نظر سیاسی، رفتار رهبری و حکومت سوریه برای حل سیاسی بحران، بسیار سنجیده بوده است.

رئیس مجلس، حضور تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره در سوریه را در تعارض با صلح و امنیت سوریه و منطقه خواند.

لاریجانی با اشاره به اهمیت مذاکرات صلح، گفت: این مذاکرات برای رسیدن به ثبات و امنیت پایدار سوریه باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران، سوریه و روسیه می‌توانند با برنامه‌ریزی و وحدت رویه، در این راستا گام‌های مهمی بردارند.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: ضرورت مقابله با تروریسم، تمرکز بر راه‌حل سیاسی و توجه به ابعاد انسانی تحولات سوریه حائز اهمیت است.

لاریجانی با مهم ارزیابی کردن اجلاس آستانه – قزاقستان- آن را اقدامی برای دستیابی به راه‌حل سیاسی و صلح پایدار در سوریه خواند.

وی همچنین بر ضرورت کنترل مرزهای سوریه و ضرورت تعهد در جلوگیری از تردد تروریست‌ها تأکید کرد.

رئیس مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران در میدان مقاومت و عرصه‌های مختلف سیاسی، همواره در کنار ملت سوریه بوده و در آینده نیز بر حمایت‌های خود ادامه می‌دهد و در نهایت ملت سوریه، پیروز این میدان خواهند بود. 

همچنین «ولید معلم» وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار با اشاره به پیروزی‌های اخیر، گفت: پیروزی حلب، پیروزی مشترک همه ما علیه تروریسم و نشان‌دهنده عظمت و توانمندی محور مقاومت و اهمیت این محور در مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: باید تلاش‌های گسترده‌ای در سطح جهان اسلام و کشورهای منطقه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در منطقه از طریق وحدت بین مسلمانان صورت گیرد.

وزیر امور خارجه سوریه در پایان این دیدار با اشاره به نقش و جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه، از حمایت‌های ایران و روسیه از دولت و ملت سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم، تقدیر و تشکر کرد و بر ضرورت هماهنگی و همکاری بیشتر در این زمینه تأکید کرد.

معلم، افزود: اگر اراده‌ جدی بین‌المللی در مبارزه با تروریسم وجود داشته باشد، در کمتر از یک سال، ریشه تروریسم در سوریه خشکانده خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر