کد خبر: 104484
A

متن بیانیه امضای سند "برنامه همکاری جامع فیمابین ایران و جمهوری خلق چین"

در بیانیه سند "برنامه همکاری جامع فیمابین ایران و جمهوری خلق چین" تاکید شد؛ معتقدیم این سند بیش از پیش توسعه مداوم و مشارکت جامع راهبردی ایران و چین را ترویج خواهد کرد و برای دو ملت سعادت خواهد آفرید.

متن بیانیه امضای سند "برنامه همکاری جامع فیمابین ایران و جمهوری خلق چین"

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در بیانیه سند "برنامه همکاری جامع فیمابین ایران و جمهوری خلق چین" تاکید شد؛ معتقدیم این سند بیش از پیش توسعه مداوم و مشارکت جامع راهبردی ایران و چین را ترویج خواهد کرد و برای دو ملت سعادت خواهد آفرید.

متن بیانیه ایران و چین به شرح زیر است:

در سال ١٣٩۵ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر کرده و دو طرف برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع توافق کردند.

بعد از رایزنی ها و مذاکرات روز ٧ فروردین ١۴٠٠ دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و وانگ ای عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین " برنامه همکاری جامع فیمابین  جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین " را در تهران امضا کردند.

این سند ظرفیت ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه های مختلف ازجمله اقتصادی، فرهنگی و غیره را مورد بحث قرار داده است.

معتقدیم این سند بیش از پیش توسعه مداوم و مشارکت جامع راهبردی ایران و چین را ترویج خواهد کرد و برای دو ملت سعادت خواهد آفرید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر