کد خبر: 104501
A

سرنوشت ۶ کرسی خالی مجلس یازدهم روشن می شود

ثبت نام از داوطلبین انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی از فردا هشتم فروردین به مدت هفت روز در شش حوزه انتخابیه آغاز می شود.

سرنوشت ۶ کرسی خالی مجلس یازدهم روشن می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در روز ۲۸ خرداد برگزار می شود.

این شش کرسی به دلیل فوت نمایندگان بر اثر بیماری کرونا، ردشدن اعتبارنامه در مجلس و ردشدن صلاحیت توسط شورای نگهبان در سال ۹۹ خالی مانده است.

«محمدعلی رمضانی» منتخب آستان اشرفیه در روز  ۱۰ اسفند ۹۸، «فاطمه رهبر» منتخب تهران در روز ۱۷ اسفند ۹۸ و «عیسی جعفری» منتخب بهار و کبودرآهنگ در روز ۲۳ تیر ۹۹ به دلیل کرونا درگذشتند.

اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» منتخب گچساران توسط نمایندگان مجلس رد شد. صلاحیت «سینا کمالخانی» منتخب تفرش به دلیلی جعلی بودن مدرک تحصیلی توسط شورای نگهبان رد شد.

کرسی دوم حوزه انتخابیه میانه به دلیل نرسیدن به حد نصاب خالی ماند و این انتخابات به دور دوم کشیده شد اما صلاحیت یکی از دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات توسط شورای نگهبان رد شد و به همین دلیل دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه لغو شد.

 تکلیف این شش کرسی در انتخابات میان‌دوره ای مجلس مشخص می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر