کد خبر: 104670
A

تحلیل وب‌سایت معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه: وضعیت مثل ۸۸ است، «کلاب‌هاوس» هم مثل توئیتر و فیس‌بوک آن زمان

وب‌سایت «بصیرت» متعلق به معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، امروز ۱۳ فروردین در یادداشتی به شبکه اجتماعی جدید «کلاب‌هاوس» پرداخته است.

تحلیل وب‌سایت معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه: وضعیت مثل ۸۸ است، «کلاب‌هاوس» هم مثل توئیتر و فیس‌بوک آن زمان
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وب‌سایت «بصیرت» متعلق به معاونت سیاسی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، امروز ۱۳ فروردین در یادداشتی به شبکه اجتماعی جدید «کلاب‌هاوس» پرداخته است.
 
در این یادداشت، آمده: «در فتنه ۸۸ توییتر، فیس‌بوک و سرویس‌های گوگل آتش‌بیار معرکه برای جنبش سبز بودند... ۱۲ سال پس از آن فتنه، شرایط فضای مجازی وِل و تحرکات جریان تحریف و جریان نفوذ با هماهنگی دولت دموکرات آمریکا یعنی جو بایدن بسیار شبیه به وضعیت انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ شده است.»
 
این یادداشت نوشته این‌بار در آستانه انتخابات ۱۴۰۰، آنچه «جریان تحریف» خوانده‌شده با «کلاب‌هاوس، سیگنال، تلگرام،واتس‌اپ،اینستاگرام،سرویس‌های گوگل و برخی اپلیکیشن‌های خاص بر روی ابزارهای هوشمند که حتی نیازی به اینترنت ندارند، اینترنت ماهواره‌ای و شبکه بلاک‌چین... می‌تواند کشور را دچار مشکلات متعدد امنیتی، اجتماعی و سیاسی کند».
یادداشت مذکور «شناسایی نخبگان، شناسایی شبکه، ره‌گیری آنان، سرقت اطلاعات نخبگان بر روی ابزارهای هوشمند، نشت گسترده اطلاعات در چت‌های صوتی در اتاق‌ها به‌واسطه تحریک عناصر امنیتی، شکستن تابو در گفت‌وگوی مستقیم با عناصر آلوده شبکه‌های امنیتی، قمار و شرط‌بندی و منافقین...، ارتباط مستقیم ضدانقلاب، سلطنت‌طلبان و منافقین با نخبگان و مردم، هدایت و راهبری کانون‌های شورشی منافقین در بستر امن رمز شده کلاب‌هاوس، راهبری و تمرین اقدامات ضدامنیتی، تابوشکنی‌های اخلاقی و ...» را به عنوان نقش‌های کلاب‌هاوس آورده است.
این یادداشت مدعی شده که «بیش از هزار کانال تلگرامی و هزاران اکانت توییتری و اینستاگرامی صدها سایت خبری عمدتا وابسته» به آنچه «جریان تحریف» خوانده، «به عنوان پیوست رسانه‌ای کلاب‌هاوس فعالیت می‌کنند».

 

 نویسنده به مسئولان پیشنهاد کرده تا آنچه «حکمرانی رسانه‌ای سایبری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰» خوانده را مرور کنند و ببینند که «آمریکایِ مدیر اینترنت جهانی و مدیر تقریبا تمام سکوهای پرطرفدار بین‌المللی و سیستم عامل های انحصاری ویندوز، مک و ios و اندروید چطور برای ممانعت از دخالت خارجی و جلوگیری از آشوب‌های گسترده داخلی فضای مجازی و رسانه‌ای خود را کنترل و مدیریت کرد.»

 چند روز پیش حضور مجازی محمدجواد ظریف در یکی از اتاق‌های (room) این شبکه اجتماعی و پاسخ به سئوالات خبرنگاران، بازتاب گسترده‌ای داشت و قدرت این شبکه‌ مجازی را نشان داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر