کد خبر: 104747
A

نخست وزیر کره جنوبی به ایران می آید

رسانه های کره جنوبی از احتمال سفر «چانگ سیه کیون» نخست وزیر کره جنوبی به تهران با هدف گفت و گو در مورد آزادسازی کشتی توقیف شده این کشور خبر دادند.

نخست وزیر کره جنوبی به ایران می آید

به گزارش دیده بان ایران؛ تلویزیون «اس بی اس» کره جنوبی روز شنبه در گزارشی اعلام کرد که  چانگ قرار است بعد از این که بار دیگر به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد به تهران سفر کند.

بر اساس این گزارش، سفر چانگ به تهران که با هدف گفت و گو در مورد آزاد سازی کشتی توقیف شده این کشور صورت می گیرد نخستین سفر خارجی وی بعد از انتخاب مجدد است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد.

یک مقام عالی رتبه دولت کره جنوبی به تلویزیون "اس بی اس" گفت: انتظار می رود سفر چانگ از ۱۱ ماه آوریل /۲۲ فروردین/ آغاز شود .او قرار است در این سفر با حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

ادعای این رسانه کره ای در حالی است که روز گذشته /جمعه/ نیز یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ این کشور گفت: ایران به احتمال زیاد تانکر نفتی توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن را اوایل هفته آینده آزاد خواهد کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: تصور می کنم پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات با ایران در مورد مساله کشتی توقیف شده صورت گرفته است به همین دلیل به احتمال زیاد کشتی و کاپیتان آن در آینده نزدیک آزاد خواهند شد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر