کد خبر: 10482
A

ردپای «بُز گاندی»در صحبت‌های آقای نماینده/ لاریجانی: به حضرت عباس فهمیدیم پیشنهادتان چیست/ حواشی صحن علنی مجلس

نماینده مردم سیستان پای «بز گاندی» را به مجلس باز کرد و وقتی بیان مثال‌هایش هنگام پیشنهاد حذف ماده 74 لایحه برنامه ششم توسعه طولانی شد، رئیس مجلس خطاب به او گفت: به حضرت عباس فهمیدیم پیشنهادتان حذف است.

ردپای «بُز گاندی»در صحبت‌های آقای نماینده/ لاریجانی: به حضرت عباس فهمیدیم پیشنهادتان چیست/ حواشی صحن علنی مجلس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در ادامه جلسه امروز مجلس در بررسی مواد لایحه برنامه ششم توسعه، حبیب الله دهمرده  نماینده‌ای بود که پیشنهاد حذف ماده 74 را داشت. او برای اقناع نمایندگان برای توجه به پیشگیری‌های لازم در ساخت و ساز از بیان انواع مثال‌های مختلف کوتاهی نکرد و گفت: در یک کشور اروپایی شاهد بودم که فردی ایرانی میخواست خریدی انجام دهند، در این هنگام کودکش از فروشگاه خارج شد و او برای نجات جان بچه اش قبل از اینکه به صندوق برود، بیرون از فروشگاه می‎رود، نکته‌ای که باعث شد، همان زمان او را دستگیر کردند.

وی در ادامه مثال زدن‌هایش برای توجه به پیشگیری افزود: از جنس ایران بگویم، راهنمایی و رانندگی قبلا 10 هزارتومان جریمه می‌کرد خیلی تصادف می‌شد اما الان که جریمه‌ها مقداری افزایش یافت، ملاحظه می‌کنید که تصادفات و تخلفات کاهش یافته است.

نماینده مردم سیستان با اشاره به قانون «بز گاندی»، به بیان داستان این قانون برای نمایندگان پرداخت و گفت: قانون بز گاندی در دنیا معروف است همه عزیزان می‌دانند که کشور انگلستان گاندی را دعوت می‌کند، گاندی هم هرجا می‌رفت بز خودش هم می‌برد، به انگلستان هم برد، اما به او گفتند که ورود حیوان در آن جلسه ممنوع است. گاندی هم در پاسخ به آنها گفت که پس من برمی‌گردم. این حرکت گاندی باعث شد تا انگلستان مجبور شود قانونی مخصوص گاندی مصوب کند و برای او استثنا قائل شود.

در این هنگام به دلیل طولانی شدن صحبت‌ها و مثال‌های دهمرده، رئیس مجلس تلاش می‌کرد تا با تشکرهای مکرر موجب تمام شدن صحبت‌های او شود، تا جایی که سرانجام وقتی نماینده مردم سیستان بیان دلایل حذف را به پایان برد، لاریجانی خطاب به او با تحکم گفت: به حضرت عباس فهمیدیم پیشنهادتان حذف است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر