کد خبر: 104927
A

نماینده مجلس: اوایل تابستان واکسیناسیون عمومی شروع می‌شود/ امیدوارم واکسن کرونا رایگان باشد

همایون سامه یح نجف آبادی گفت: وزیربهداشت با حضور در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان قول مساعد دادند تا از اوایل تابستان یعنی تیرماه واکسیناسیون عمومی شروع شود همچنین قول دادند از همین امروز تعداد کسانی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند، نسبت به روزهای قبل بیشتر شود.

نماینده مجلس: اوایل تابستان واکسیناسیون عمومی شروع می‌شود/ امیدوارم واکسن کرونا رایگان باشد

به گزارش دیده بان ایران، همایون سامه یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به آخرین نتایج از حضور سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در این کمیسیون گفت: ایشان با حضور در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان قول مساعد دادند تا از اوایل تابستان یعنی تیرماه واکسیناسیون عمومی شروع شود همچنین قول دادند از همین امروز تعداد کسانی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند، نسبت به روزهای قبل بیشتر شود و واکسیناسیون عمومی با سرعت بیشتری طی شود.

او افزود: از آنجایی که قرار است واکسن کرونای ایرانی تا اوایل تابستان به تولید انبوه برسد، از ایشان درمورد کیفیت واکسن سوال کردم اما درصد موفقیت و کارایی آنها را مشخص نکردند و فقط به صورت کلی گفتند در حد بسیار خوب است.

سامه یح نجف آبادی تصریح کرد: واکسن مشترک ایران و کوبا جزء اولین واکسن‌هایی است که قرار است در ایران استفاده شود و آنطور که آقای نمکی گفتند قرار است به زودی 2 میلیون دوز از آن وارد ایران شود تا قبل از تابستان که واکسن ایرانی به تولید انبوه برسد، مورد استفاده قرار گیرد اما درخصوص واکسن‌های ایرانی نیز احتمالا واکسن کووپارس به دلیل اینکه هم امکانات بیشتر دارد و هم نسبت به واکسن‌های ایرانی دیگر جلوتر است، به تولید انبوه برسد و در اختیار مردم قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا واکسن کرونا به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد یا خیر؟ گفت: اگر واکسن کرونا ایرانی باشد به نظرم حتما رایگان است اما درمورد واکسن‌های دیگر امیدوارم که رایگان باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تاکید بر اینکه هیچ شرکت خصوصی قادر به وارد کردن واکسن کرونا نخواهد بود، افزود: به اعتقاد من هیچ شرکت خصوصی قادر به وارد کردن واکسن کرونا نخواهد بود. اگر از تحریم و مشکلات انتقال پول بگذریم، وارد کردن واکسن از کشورهای خارجی کار بسیار سخت و دشواری است چون تولیدکنندگان سعی می‌کنند ابتدا مردم خود را تامین کنند سپس باقی مانده تولیدات خود را صادر کنند که اتفاقا کار منطقی است.

سامه یح نجف آبادی  در پایان با اشاره به روند واکسیناسیون عمومی در ایران گفت: شخصا تا زمانی که به صورت ملموس موضوعی را حس نکنم، نمی‌توانم درمورد آن پیش بینی دقیقی داشته باشم به هرحال همه ما شاهد این هستیم که دولت محدودیت‌هایی دارد.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر