کد خبر: 104946
A

نقوی حسینی: اگر جمهوری اسلامی به دنبال مشارکت است، باید احمدی نژاد را تایید صلاحیت کند/ اصولگرایان روی «قالیباف» به اجماع نمی رسند

نماینده اصولگرای مجلس دهم گفت: اگر آقای رئیسی نامزد شود در بین اصولگرایان یک وحدت فراگیر بوجود می‌آید البته وی در بین اعتدالیون نیز طرفدارانی دارد البته او پایگاه مردمی خوبی دارد چراکه معتقدند در قوه قضاییه به خوبی عمل کرده است.

نقوی حسینی: اگر جمهوری اسلامی به دنبال مشارکت است، باید احمدی نژاد را تایید صلاحیت کند/ اصولگرایان روی «قالیباف» به اجماع نمی رسند

به گزارش دیده بان ایران؛ سید حسین نقوی حسینی با اشاره به نزدیک شدن به زمان ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به تدارکات و تحرکاتی که در دو جبهه اصلاح طلبان، اصولگرایان می‌بینیم فکر می‌کنم طی ۱۷الی ۱۸روز آینده تقریبا تکلیف روشن می‌شود. ما شاهد رقابت چهار جریان اصولگرایان، اصلاح طلبان، معتدلین و طرفدارن دولت جوان انقلابی در انتخابات این دوره هستیم.

این نماینده اصولگرای مجالس نهم و دهم ادامه داد: به نظرم جبهه اصلاحات روی یک نفر توافق می‌کند و امکان توافق آن‌ها آسان‌تر است. کاندیدای رای آور مقبول را بیشتر می‌پسندند تا اینکه بروی فرد جناحی خاص خودشان تاکید کنند. گذشته هم همین را نشان می‌دهد که بالاخره آن‌ها معتقد به کسی هستند که رای بیاورد.

این فعال سیاسی اصول‌گرا تصریح کرد: اعتدالیون نیز به دنبال آقای لاریجانی هستند که البته وی بین اصولگرایان سنتی هم رای دارد اگر اجماعی از اصلاح طلبان هم حول وی شکل گیرد یعنی دوجریان اعتدال و اصلاحات از وی حمایت می‌کنند و قطعا جبهه قوی بین آن‌ها تشکیل می‌شود.

نقوی حسینی گفت: اگر آقای رئیسی نامزد شود در بین اصولگرایان یک وحدت فراگیر بوجود می‌آید البته وی در بین اعتدالیون نیز طرفدارانی دارد البته او پایگاه مردمی خوبی دارد چراکه معتقدند در قوه قضاییه به خوبی عمل کرده است.

اما اگر آقای رئیسی کاندیدا نشود در جبهه اصولگرایان انشقاق بوجود می‌آید، چون همه افرادی که مدعی نامزدی هستند کاندیدا می‌شوند و فقط با حضور آقای رئیسی آن‌ها حاضرند که ائتلاف کنند.

اگر آقای رئیسی کاندیدا شود قالیباف کاندیدا نمی‌شود و اگر وی نیاید آقای قالیباف کاندیدا می‌شود، ولی بروی آقای قالیباف در جبهه اصولگرایان زمینه شکل گیری اجماع وجود ندارد ممکن است برخی از کاندیدا بگویند از وی حمایت می‌کنند، ولی قطعا اجماعی که حول آقای رئیسی شکل می‌گیرد قطعا حول آقای قالیباف شکل نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: دولت جوان انقلابی به دنبال کاندیداتوری نیروی جوان هستند مثلا سعید محمد یکی از مصداق‌ها می‌تواند باشد البته تنها مصداق وی نیست، بعضی از کسانی که در جریان دولت جوان انقلابی فعالیت می‌کنند این ادعا را دارند که منظور ما این نیست که رئیس جمهور خودش جوان باشد بلکه باید دولت جوان معرفی شود در واقع این جریان به دنبال اصولگرایان یا اصلاح طلبان نیست، بلکه جریان جدیدی هستند که اتفاقا قوام هم دارند و در محیط‌های اجتماعی پایگاه قوی دارد چراکه بخشی از مردم معتقدند که باید تیپ‌های جدید و نو در صحنه سیاست حضور یابند.

این نماینده اصولگرای مجالس نهم و دهم اظهار داشت: آقای احمدی نژاد نیز به صورت مستقل و بدون وابستگی به جریان خاصی فعالیت انتخاباتی می‌کند که قطعا رای دارد یعنی اگر احمدی نژاد فرصت حضور در عرصه انتخابات پیدا کند و تایید شورای نگهبان را بگیرد رای با احمدی نژاد است و مابقی بعد از وی قرار می‌گیرند و نظر سنجی هم همین را نشان می‌دهد.

وی افزود: اگر مقام معظم رهبری را مستثنی کنیم باید بگویم تنها ریس جمهوری که بعد از دفاع مقدس وقتی به خیابان می‌آید مردم التماس می‌کنند که دوباره برگردد احمدی نژاد است، مردم به هیچ کدام از روسای جمهور سابق نمی‌گویند که برگردد، ولی به احمدی نژاد می‌گویند که برگردد.

وی در مورد اینکه رقابت نهایی بین کدام کاندیداست گفت: تا اینجا حدس و گمانم این است که محور رقابت بین لاریجانی و رئیسی است.

نقوی حسینی همچنین در مورد نگرانی‌هایی که در رابطه با میزان مشارکت وجود دارد گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران به دنبال افزایش مشارکت در انتخابات است باید احمدی نژاد را تایید کند اگر احمدی نژاد تایید شود درصد مشارکت بالا می‌رود چراکه پایگاه اجتماعی احمدی نژاد بسیار بالاست.

وی خاطر نشان کرد: اگر احمدی نژاد تایید صلاحیت نشود و لاریجانی کاندیدا شود می‌تواند قشر خاکستری جامعه را پای صندوق بیاورد آقای رئیسی هم پایگاه خوبی بین اصولگرایان دارد و به نظرم با کاندیداتوری این دو نیز مشارکت خوب می‌شود. ولی با حضور احمدی نژاد است که میزان مشارکت می‌تواند بالا رود.

منبع: عصرایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر