کد خبر: 105222
A

محمدحسین فرهنگی: منتظر نظر نهایی شورای نگهبان درباره قانون جدید انتخابات هستیم

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس گفت: امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون جدید برگزار شود تا شاهد صحنه ناگوار دوره‌های گذشته نباشیم، البته ما منتظر نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان هستیم که البته نظر مجمع در این خصوص تامین شده است.

محمدحسین فرهنگی: منتظر نظر نهایی شورای نگهبان درباره قانون جدید انتخابات هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که امروز در محل مجلس برگزار شد اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، در این هفته مجلس تنها در روز‌های یکشنبه و سه شنبه جلسه علنی خواهد داشت.

 

فرهنگی درباره شیوه برگزاری جلسات کمیسیون ها افزود: نمایندگان می‌توانند در فضا‌های بزرگتر تشکیل جلسه دهند و با تغییر ساعت در ماه رمضان محدودیت‌هایی در برگزاری جلسات ایجاد خواهد شد.

 
 

 

فرهنگی بیان کرد: همچنین جلسات صحن مانند روز چهارشنبه هفته گذشته، در سه مکان برگزار خواهد شد تا از تجمع و کثرت نمایندگان در یک محل جلوگیری شود.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: امیدواریم انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون جدید برگزار شود تا شاهد صحنه ناگوار دوره‌های گذشته نباشیم، البته ما منتظر نظر نهایی مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان هستیم که البته نظر مجمع در این خصوص تامین شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین مذاکراتی با وزارت کشور صورت گرفته تا معیار تحصیلات و سوابق اجرایی در ثبت نام‌ها رعایت شود و در صورت عدم ابلاغ با همکاری شورای نگهبان قانون قابل اجراست.

 

فرهنگی متذکر شد: بررسی طرح جهش تولید مسکن در مجلس به پایان رسید و دولت مکلف به ساخت یک میلیون مسکن در سال شده، از طرفی شکل گیری صندوق ملی تامین مسکن می‌تواند یکی از ساز و کار‌های تامین نیاز مردم در این عرصه باشد تا شرایط بازار تغییر کند.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس افزود: همچنین طرح جهش تولید دانش بنیان نیز به تصویب رسید که این قانون بازنگری در قوانین قبلی بوده و می‌تواند یکی از ساز و کار‌های تاثیر گذار در تولید کشور باشد، مجلس در حال بررسی طرحی در حوزه کسب و کار بوده چرا که ما درصدد رفع موانع هستیم تا از جویندگان کار حمایت کنیم.

 

وی گفت: مجلس در راستای اعمال بعد نظارتی خود در هفته گذشته گام‌هایی برداشت به عنوان مثال در حوزه توسعه روابط خارجی رفع تحریم‌ها و بحث سند همکاری میان ایران و چین جلسه‌ای برگزار کرد. همچنین در بحث ساماندهی کالا‌های ضروری نیز به بحث و بررسی پرداخت که در نهایت دو گزارش به مراجع قضایی ارسال شد.

 

فرهنگی تصریح کرد: به نظر می‌رسد که اقدامات در راستای تنظیم بازار اثربخش نموده و صف‌های مرغ به شیوع کرونا دامن زد.

 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس درباره عدم بررسی لایحه تامین امنیت زنان دربرابر خشونت در صحن گفت: طرح‌ها و لوایحی که به مجلس می‌رسد مورد بررسی قرار گرفته و بعد در نوبت اعلام وصول قرار می‌گیرد و از طرفی نمایندگان پیش از سال جدید در حال بررسی بودجه بودند و بررسی این مورد احتمالاً به امسال موکول شده است.

 

منبع: YJC

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر