کد خبر: 105249
A

ابوالفضل عموئی: کارخانه تولید اورانیوم فلزی راه‌اندازی می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: مجلس بر اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مصر است و به دقت بر جزئیات اجرای آن نظارت دارد و همچنین در کمیسیون بر روند اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نظارت‌های کافی را داریم.

ابوالفضل عموئی: کارخانه تولید اورانیوم فلزی راه‌اندازی می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل عموئی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون بر روند اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نظارت‌های کافی را داریم، گفت: در این راستا به صورت مداوم اطلاعات نحوه اجرای قانون را دریافت می‌کنیم، البته بازدیدهای میدانی نیز از سایت های هسته‌ای کشور داشته و خواهیم داشت.

 

عموئی با بیان اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم از سوی دولت در حال اجرا شدن است، ادامه داد: ماده ۱ این قانون درباره غنی‌سازی ۲۰ درصد بود که انجام شده و اخبار و گزارشات نیز وجود دارد که نسل جدید سانتریفیوژها نیز نصب شده است.

 

 

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: سانتریفیوژهای نسل جدید به مانند ir۲m  در برخی از سایت های هسته ای نصب و گاز رسانی به آنها صورت گرفته است.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: گام بعدی در این قانون این است که پنج ماه پس از تصویب و لازم الاجرا شدن این قانون باید کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان راه‌اندازی شود.

 

عمویی عنوان کرد: ماده ۶ قانون مربوط به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است که این موضوع صورت گرفته و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اطلاع داده شده که نمی تواند بازرسی هایی بر اساس پروتکل الحاقی داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: مجلس بر اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها مصر است و به دقت بر جزئیات اجرای آن نظارت دارد.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر