کد خبر: 105307
A

روزنامه وطن امروز تصویر حسن روحانی را با تیتر «ویروس انگلیسی» منتشر کرد

روزنامه تحت مدیریت «مهرداد بذرپاش» اظهارات روز گذشته حسن روحانی که گفته بود ویروس انگلیسی از عراق وارد کشور شده است را تعجب برانگیز خواند.

روزنامه وطن امروز تصویر حسن روحانی را با تیتر «ویروس انگلیسی» منتشر کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه تندروی وطن امروز که سابقه طولانی در انتشار توهین خطاب به شخصیت های جناح مقابل خود دارد در شماره امروز خود با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس جمهوری نوشت: 

گویی روحانی فراموش کرده مردم با چراغ سبز ستاد ملی کرونا راهی جاده‌های کرونا‌زده شدند و وی نمی‌تواند با چند اظهارنظر مسؤولیت حقوقی تصمیمات اشتباه دولت را به گردن مردم و دیگران بیندازد. حال با توجه به این صحبت‌های روحانی این سوال پیش می‌آید که چگونه ویروس کرونای انگلیسی از مرزهای عراق وارد ایران شده در حالی که طی چند ماه گذشته مرزهای بین این دو کشور به روی مسافران بسته بوده و صرفا ترددها در حوزه ترانزیت کالا صورت گرفته است. این در حالی است که با وجود قرمز بودن وضعیت کشورهایی مانند انگلیس و ترکیه همچنان تردد مسافران به این کشورها برقرار است و رئیس دولت هیچگونه اشاره‌ای به ورود ویروس جهش‌یافته کرونا از طریق این کشورها ندارد. به‌نظر می‌رسد روحانی با تکیه بر نگاه سیاسی و فارغ از ضرورت‌های توجه به نظرات کارشناسان، با بیان چنین سخنانی صرفا به دنبال خارج کردن دولت از باتلاق خودساخته تصمیمات اشتباه است. این در حالی است که اگر وزیر بهداشت به عنوان متولی امر سلامت در کشور در جایگاه واقعی خود در ستاد ملی کرونا قرار می‌گرفت و تصمیمات این ستاد بر اساس نظرات این وزارتخانه اتخاذ می‌شد، آمارها بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی بود که هم‌اکنون از سوی سخنگوی وزارت بهداشت مطرح می‌شود. 
به نظر می‌رسد تا بیش از این دیر نشده دولت باید تغییر ساختاری را در ستاد ملی کرونا ایجاد کند و جایگاه وزارت بهداشت را در حوزه تصمیم‌گیری‌ها ارتقا داده و نقش این وزارتخانه را از اعلام‌کننده آمارهای مرگ‌و‌میر ناشی از کرونا فراتر ببیند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر