کد خبر: 105499
A
دیده بان ایران اختلاف میان اصول گرایان بررسی کرد؛

روزنامه کیهان می‌گوید ایران باید میز مذاکره وین را ترک کند و روزنامه جوان می‌گوید باید ماند و امتیاز گرفت!

دو روزنامه اصولگرای کیهان و جوان در رابطه به حادثه سایت هسته ای نطنز و ادامه یا ترک مذاکرات در وین دو نظر متفاوت را در روزنامه های خود بازتاب داده اند.

روزنامه کیهان می‌گوید ایران باید میز مذاکره وین را ترک کند و روزنامه جوان می‌گوید باید ماند و امتیاز گرفت!

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان، با اشاره به حمله خرابکارانه اسرائیل در سایت هسته ای نطنز می‌گوید "ایران در پاسخ به حمله به نطنز باید از مذاکره در وین خارج شویم. این روزنامه در گزارش اول شماره خود نوشت: "تجربه ثابت کرده است که اقتدار، ضامن امنیت و پیشرفت است. بنابراین با توجه به نقش آشکار آمریکا، اسرائیل و برخی دولت‌های اروپایی در اقدامات خرابکارانه در تاسیسات هسته‌ای ایران، خروج از مذاکرات وین و مجازات اسرائیل، پاسخی قاطع و بازدارنده به نقشه شوم دشمن است.
ایران باید ضمن خروج از مذاکرات وین و تعلیق تمامی محدودیت‌های هسته‌ای، اسرائیل را تنبیه کرده و در کنار موارد مذکور، شبکه نفوذی که در اقدامات خرابکارانه به‌عنوان همکار داخلی آمریکا و اسرائیل مشغول به فعالیت است را شناسایی و منهدم کند."

این موضع روزنامه نزدیک به هسته قدرت در حالی منتشر می شود که روزنامه جوان، نزدیک به سپاه می‌گوید این حمله سبب شد ایران به سمت غنی‌سازی با سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر برود و دست‌مان در مذاکرات وین پر است.

روزنامه جوان در گزارش امروز خود می نویسد: یک روز مانده به دور دوم مذاکرات برجامی، امریکا با اعلام محرمانه رضایت از خرابکاری در نطنز و اروپا با تحریم فرماندهان نظامی ایران، عملاً تلاش کردند میز وین را به گونه‌ای دیگر بچینند. اما ایران اعلام کرد با برنامه ارتقاء نطنز به سانتریفیوژ‌های پیشرفته که قدرت غنی‌سازی ده‌ها برابری دارد، به وین بازمی‌گردد. باید دید آیا امریکا و اروپا این بار نیز زیر میز وین می‌زنند؟!

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر