کد خبر: 105535
A

خبرگزاری های نزدیک به سپاه از انصراف نامزد اصلاح طلب استقبال کردند/ رهبری «سیدحسن خمینی» را از افتادن در یک «تله سیاسی» نجات داد

خبرگزاری نزدیک به سپاه در تحلیلی درباره محاسن عدم حضور سیدحسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با مشورت روز گذشته خود به جناب سیدحسن خمینی ایشان را از یک تله سیاسی که یک جریان برای ایشان در نظر گرفته بود برحذر داشتند و البته همراهی جدی جناب سیدحسن خمینی با این مشورت، هم به‌لحاظ سیاسی و هم به‌لحاظ اجتماعی میان هواداران انقلاب و امام خمینی(ره) به‌سود نوه امام تمام شد.

خبرگزاری های نزدیک به سپاه  از انصراف نامزد اصلاح طلب استقبال کردند/ رهبری «سیدحسن خمینی» را از افتادن در یک «تله سیاسی» نجات داد
به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری تسنیم با انتشار یک گزارش درباره منع حضور سیدحسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به بررسی حضور احتمالی او در انتخابات اشاره کرد و نوشت: 
 
اعلام فوری و قاطع پیروی جناب سیدحسن خمینی از مشورت رهبر معظم انقلاب اقدامی بسیار مناسب و درخور تحسین است و این موضوع بیش از همه به‌سود خود آقای سیدحسن خمینی تمام شده است، بدین جهت که ایشان علاوه بر دوری از دامی که برایشان تعبیه شده بود (و در ادامه به آن اشاره می‌شود)، یک بازسازی اعتبار قابل‌توجهی نیز میان بدنه هوادار جمهوری اسلامی و وفادار به راه و نام و آرمان‌های امام خمینی(ره) به دست آوردند به‌نوعی که تعریف و تمجیدهای این ساعات جریان انقلابی از جناب سیدحسن خمینی مبیّن این موضوع است، اگرچه برخی گفتارها و حرکات ایشان پیشتر باعث آزردگی خاطر دوستداران امام خمینی(ره) شده بود.
 
مشورت بموقع و مهم رهبر معظم انقلاب به جناب سیدحسن خمینی و موافقت هوشمندانه ایشان، جناب سیدحسن را از 2 دام مهم برحذر داشت؛ نخستین آنها افتادن در یک دام «احتمالی» عدم احراز صلاحیت بود که برای اعتبار سیدحسن آقا هزینه‌زا و البته برای آنها که دام‌گستر بودند دارای منفعت ابزاری بود.
در این دوره انتخابات نیز به‌نظر می‌رسید اصلاح‌طلبان با کلید زدن پروژه «سید حسن ردصلاحیت‌شده» تلاش داشتند بتوانند از شخصیت وی سوءاستفاده کنند و در صورت عدم احراز صلاحیت، با مظلوم‌نمایی و هیاهو  آرای احتمالی او را به سبد کاندیدای اصلی خود بریزند.
 
 دام بعدی، شرایطی بود که آقای سیدحسن خمینی در صورت اعلام کاندیداتوری و پنهان شدن یک جریان سیاسی پشت‌سر ایشان با آن مواجه می‌شد. اگر ایشان کاندیدا می‌شد قاعدتاً جریانی که همراه او تلقی می‌شد و از او حمایت می‌کرد، همین جریانی است که طی 8 سال گذشته نیز با آقای روحانی ائتلاف داشته است. اساساً سیدحسن خمینی با کاندیداتوری از این جریان خود را امتداد جریان آقای روحانی تعریف می‌کرد؛ چه آنکه حتی اصلاح‌طلبان هم که اصرار دارند با دولت فاصله‌گذاری کنند، از این کار عاجزند و افکار عمومی به‌درستی می‌داند که چه گروهی عامل و مقصر وضعیت بغرنج این سالها هستند.
 
اگر سیدحسن خمینی نامزد جریان امتداد روحانی برای دور بعد ریاست‌جمهوری منظور می‌شد، اولاً امکانات بسیاری در اختیار جریان رقیب برای نقد ایشان به‌نمایندگی از یک جریان بسیار معیوب و ناکارآمد قرار داشت، لذا شخصیت حقیقی ایشان می‌توانست بسیار آسیب‌پذیر باشد و ثانیاً این وضعیت بغرنج و این کارنامه بسیار منفی نه‌تنها به پای سیدحسن خمینی و یک جریان سیاسی بلکه به پای کلّیت بیت‌ امام(ره) نوشته می‌شد، و چه جفایی به امام(ره) از این بالاتر.
 
بنابراین آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب با مشورت روز گذشته خود به جناب سیدحسن خمینی ایشان را از یک تله سیاسی که یک جریان برای ایشان در نظر گرفته بود برحذر داشتند و البته همراهی جدی جناب سیدحسن خمینی با این مشورت، هم به‌لحاظ سیاسی و هم به‌لحاظ اجتماعی میان هواداران انقلاب و امام خمینی(ره) به‌سود نوه امام تمام شد.
 
گفتنی است خبرگزاری فارس هم در همین راستا با انتشار گزارشی درباره همین موضع تحت عنوان: سیدحسن خمینی اساساً امکان ثبت نام نداشت! نوشت: " پرداختن به فعالیت‌های علمی و تلاش برای ترویج اندیشه‌های امام راحل از طریق مؤسسه تنظیم و نشر آثار بنیانگذار انقلاب، به صلاح سیّدحسن خمینی نزدیک‌تر است تا ورود به حیطه‌ای که معلوم نیست چه بازی‌های پیچیده‌ای برای آن طراحی شده است که نهایتا سیدحسن خمینی هم هوشمندانه این توصیه را پذیرفتند."
منبع: دیده بان ایران
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر