کد خبر: 105601
A

حمید رضا ترقی: مؤتلفه اصراری بر معرفی کاندیدای درون حزبی ندارد

عضو حزب مؤتلفه اسلامی عنوان کرد: برخی از اصولگرایان لاریحانی را قبول دارند و او قطعا در این طیف حمایت دارد.

حمید رضا ترقی: مؤتلفه اصراری بر معرفی کاندیدای درون حزبی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ عضو موتلفه اسلامی در رابطه با آرایش سیاسی کشور در انتخابات  گفت: آرایش سیاسی که الان در کشور شکل گرفته در طیف نیروهای اصولگرا و انقلابی، به دو شورای ائتلاف و وحدت شکل داده شده که محوریت آنها با روحانیت است و رویکرد آن، چند حزب و تشکل های مردمی و فرهنگی هستند. این دو ظرفیت تقریبا توانسته اند همه ظرفیت های موجود در کشور را با سازماندهی و همراهی جذب کنند.

حمیدرضا ترقی افزود: تلاش می شود این دو ظرفیت به هم متصل شود و به صورت هم افزا بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری موضع مشترکی اتخاذ کنند. موتلفه در هر دو این تشکل ها و ائتلاف ها حضور دارد و طبیعتا چون در تشکل وحدت احزاب پررنگ تر است، موتلفه آنجا هم در شکل حزبی و تشکیلاتی حضور پر رنگی دارد. ائتلاف هم برای انتقال دیدگاه های خود حضور دارد تا بیشتر زمینه وحدت و انسجام بین این دو را فراهم کند.

ترقی تاکید کرد که قطعا کاندیدا موتلفه کاندیدا اجماع دو شورا خواهد بود. هر دو به اجماع می رسند و موتلفه آن شخص را حمایت خواهد کرد موتلفه اصراری بر کاندیدا درون حزبی ندارد و فقط پیشنهاداتی مطرح شده است. در حال حاضر همه خود را آماده و دیدگاه های خود را برای حل مشکلت بیان می کنند و برنامه ارائه می دهند. در شورای ائتلاف با این نامزدها تعامل می شود تا ببینیم می شود جز آقای رییسی بر فرد دیگری توافق کرد یا نه البته این مرحله به تازگی شروع شده است.

ترقی در رابطه با طیف های موجود اصولگرا برای رقابت های انتخاباتی افزود: در نظرسنجی های درون جامعه می بینیم بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم تفاوتی بین کاندیدا نظامی و غیر نظامی نمی بینند و ملاک آنها شاخص های دیگری است که شاید در نظامی و غیر نظامی وجود داشته باشد. بنابراین باید به این نکته توجه کرد که داشتن کارآمدی و توانمندی و حل مشکلات مردم و داشتن روحیه جهادی که مقام معظم رهبری بر آن تکیه کردند اهمیت دارد و درصدی مسائل جناحی و جریانی ملاک رای دادن است. از این رو تکیه بر نامزد نظامی و غیر نظامی در داخل جامعه مورد تاکید نیست.

او در پایان با اشاره به کاندیداتوری علی لاریجانی اظهار کرد: برخی از اصولگرایان لاریجانی را قبول دارند و او قطعا در این طیف حمایت دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر