کد خبر: 105602
A

اسماعیل گرامی‌مقدم: ورود سید حسن خمینی به انتخابات می‌توانست امید بخش باشد/حالا باید منتظر یک معجزه باشیم

عضو حزب اعتماد ملی گفت: اگر در شرایط فعلی شورای نگهبان کاندیدای دیگر اصلاح‌طلبان را هم ردصلاحیت کند شاهد روند خوبی در انتخابات نخواهیم بود، همه با پوست و گوشت و استخوان فضای سرد انتخابات را احساس می‌کنیم. این مسئله باعث شکاف بین حاکمیت و مردم خواهد شد و ویترین جمهوری‌اسلامی تَرک بر می‌دارد.

 اسماعیل گرامی‌مقدم: ورود سید حسن خمینی به انتخابات می‌توانست امید بخش باشد/حالا باید منتظر یک معجزه باشیم

به گزارش دیده بدان ایران؛ اسماعیل گرامی‌مقدم، عضو حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با عدم حضور سید حسن خمینی در انتخابات و وضعیت اصلاح طلبان پس از غیاب او عنوان کرد: سید حسن خمینی سرمایه بزرگی برای کشور، نظام، مردم و اصلاح طلبان است و تاکید مقام معظم رهبری بر عدم حضور او هم نشان از تاثیر او است.

 

او افزود: اگر سید حسن خمینی تمایلی به شرکت ندارد و یا اگر به گفته خودش رهبری صلاح ندانسته تا ایشان به انتخابات بیاید بر عرصه انتخابات تاثیر می‌گذارد. این مسئله به معنی نامزد نداشتن اصلاح‌طلبان نیست و یا اینکه اصلاح‌طلبان حالتی انفعالی خواهند داشت و انتخابات را رها می‌کنند.

 
 

 

گرامی‌مقدم خاطرنشان کرد: ما عقیده داریم هر اتفاقی که می افتد باید در صندوق رای بیفتد. به همین دلیل نامزدهای دیگر اصلاح‌طلب می توانند وارد انتخابات شوند و رقابت داشته‌باشند.

 

در این راستا منتظر می‌مانیم تا چهره ای شناخته‌شده‌تر از اصلاحات وارد انتخابات شود و مردم برای رفع مشکلات به او اعتماد کنند. اما یقینا با ورود چهره ای مثل حسن خمینی به انتخابات، آوردن مردم به صحنه آسان‌تر بود.

 

او تاکید کرد: اگر در شرایط فعلی شورای نگهبان کاندیدای دیگر اصلاح‌طلبان را هم رد صلاحیت کند شاهد روند خوبی در انتخابات نخواهیم بود، چیزی به انتخابات نمانده و همه با پوست و گوشت و استخوان فضای سرد انتخابات را احساس می کنیم.

 

رد صلاحیت شدن چهره ها می تواند ما را با کاهش بی سابقه مشارکت در انتخابات روبرو کند این مساله اساسا باعث از دست رفتن فرصت‌ها، شکاف بین حاکمیت و مردم خواهد شد و ویترین جمهوری اسلامی تَرک بر می دارد.

 

گرامی‌مقدم ادامه داد: شاید در خلال انتخابات این اتفاقات به سرعت رخ بدهد اما قطعا به سرعت ترمیم نخواهد شد. این یک مساله است و این دست حرکت ها طرفداران عدم مشارکت را بیشتر تقویت می‌کند. کسانی که به دنبال شرکت نکردن در انتخابات هستند بیشتر تقویت می شوند و همین به نفع جریان اقلیت است که می خواهند قوه‌مجریه را در اختیار بگیرند.

 

او اظهار کرد: اولین نامزدی که می تواند آرا مردم را جلب کند و موجب مشارکت شود حسن آقای خمینی بود و بعد آقای ظریف بعد از این دو باید در عرصه انتخابات دید چه اتفاقی می‌افتد.

 

وضعیت ناامید کننده است متاسفانه چون احزاب سیاسی در کشور ما نهادینه نشده‌اند همچنان یک پای اتکا به چهره‌های ملی است و این افراد اساسا وارد احزاب نمی‌شوند.

 

 این چهره اصلاح‌طلب در پابان یادآور شد: ورود چهره جوانی مثل سید حسن خمینی می‌توانست امید بخش باشد بعد از این باید در انتظار یک معجزه باشیم.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر