کد خبر: 105610
A

کوشکی: نامزدی ریاست جمهوری در کشور ما به یک «پرستیژ» تبدیل شده است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: «متاسفانه نامزدی ریاست جمهوری در کشور ما به اشتباه به یک پرستیژ تبدیل شده است لذا افراد با این نگاه وارد می‌شوند که اگر تایید صلاحیت شوند، تریبون یابند بتوانند موقعیت فعلی و جایگاه خود را در عرصه سیاست ارتقا دهند».

کوشکی: نامزدی ریاست جمهوری در کشور ما به یک «پرستیژ» تبدیل شده است

به گزارش دیده بان ایران؛  هر چقدر که نامزد‌های اصلی در اعلام کاندیداتوری تردید دارند و دست دست می‌کند، آن گروه درجه دومی که هم خودشان هم مردم می‌دانند رنگ پاستورنشینی را نخواهند دید، برای ورود به رقابت‌های پیش‌رو عجله دارند.
از نمایندگان محترم و اعضای هیات رئیسه گرفته تا وزاری سابق. نظامیان سابق و .... اصلاح‌طلب و اصولگرا هم ندارد. این اشتیاق به کاندیداتوری در میان چهره‌های میان‌رده هر دو جریان مشاهده می‌شود.
این وضعیت موجب طرح این سوال است که این افراد واقعا خود را در قد و قواره ریاست جمهوری می‌دانند؟ یا هدف دیگری دارند؟ اصل به چه جراتی و با اتکا به کدام سابقه و کارنامه تصمیم به عرضه خود می‌گیرند؟!
محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا در همین رابطه دلیل اصلی مشاهده چنین پدیده‌ای را سفت و سخت نبودن بررسی صلاحیت‌ها می‌داند. او در توضیح این مطلب می‌گوید: «متاسفانه نامزدی ریاست جمهوری در کشور ما به اشتباه به یک پرستیژ تبدیل شده است لذا افراد با این نگاه وارد می‌شوند که اگر تایید صلاحیت شوند، تریبون یابند بتوانند موقعیت فعلی و جایگاه خود را در عرصه سیاست ارتقا دهند».
وی تاکید کرد: «از آنجایی که در ادوار قبلی انتخابات شاهد تایید صلاحیت افرادی بوده‌ایم که به هیچ‌وجه شایستگی لازم برای حضور به عنوان نامزد ریاست جمهوری را نداشتند و بعضا در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی موجب یک مضحکه شدند، خیلی‌ها امروز خودشان را با آنان مقایسه کرده و، چون به این نتیجه می‌رسند که برتری دارند به این فکر می‌افتد که با اعلام کاندیداتوری و حضور در این موقعیت رتبه خود را در حوزه سیاست ارتقا دهند».
این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد که «اگر بحث تایید صلاحیت جدی‌تر شود حرمت این عرصه بیشتر حفظ خواهد شد».
وی در تشریح دلایل تاخیر و دست دست کردن گزینه‌های اصلی برای اعلام کاندیداتوری نیز گفت: «به هرحال افرادی که به نظر می‌رسد شایستگی بیشتری برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند برای خود اعتبار و جایگاهی دارند که نمی‌خواهند به آن خدشه وارد شود. بر این اساس احتیاط کرده و زمان را صرف بررسی موقعیت، وضعیت رقبا و تحولات انتخاباتی می‌کنند. همه این‌ها به خاطر آن است که سعی می‌کنند به موقعیتی و جایگاهی که دارد لطمه وارد نشود».

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر